Haväng

TV-licens

Posted in Media, Samhälle by Jonas on 02 maj 2008

Svenskan skriver idag att åtta av trettio tv-personligheter inte betalar tv-licencen. De har säkert haft andra viktiga saker att tänka på som vi andra inte har. Personligen tycker jag att det är tröttsamt att höra på dem som försvarar att de inte betalar. Argumenten är alltid så väldigt tunna. De flesta tittare får med råge tillbaka i kvalitet för de kronor per dag som licencen kostar och skulle alla betala skulle kostnaden bli ännu lägre. Tyvärr kommer det alltid finnas snyltare i samhället som åker snålskjuts på de som försöker göra rätt för sig, så licenssystemet håller inte i längden. Det bästa vore om kostnaden togs ut via skatten. Punkt. Och kom inte och säg att ni inte tittar på SVT eller lyssnar på SR. Det är bara okvalificerat skitprat.

Läs mer om vilka som inte betalar i Svenskan eller i Bladet


Tilde de Paula betalar

Tagged with: , , ,

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jocke said, on 02 maj 2008 at 23:49

    Hej!! förundrade?
    Allt det vi gör har någon bakgrund, och det är sällan och om det huvudtagen har hänt det är känslor som styr våra handlingar. Att inget veta är en känsla och där också en handling….

    Om vi är en fotbolls gäng där vi lägger hundra 100kr för att köpa in lite mat o bira så är vi överrens. Men helt nu när några giriga personer som har mer och tror att man är lite mer än andra så kan man gå över lagen eller (normen) för mig är man då inte än kompis längre. Men enligt lagens mening så är man fortfarande en medborgare men då att straffen är mot staten. För min del så är straffen hårdare när mina vänner tar avstånd från mig och då desto viktigare att vi kamrater tar kampen mot dessa snea åsikter.
    MVH Jocke The Painter

  2. Johan said, on 03 maj 2008 at 20:55

    Jag tittar inte på SVT eller lyssnar på SR. För jag gillar inte statlig media. Borde det inte få vara mitt val?

  3. Jonas said, on 03 maj 2008 at 23:45

    Johan; jag tror dig inte. Och hur kan man generalisera och säga att man inte gillar ”statlig media”? Tittar du aldrig på Aktuellt, Rapport, Uppdrag granskning, Melodifestivalen, filmer, sport, kultur…

  4. Frk F said, on 03 maj 2008 at 23:53

    Skulle gladeligen betala mer i licens eller nån slags avgift för att slippa reklamkanalerna på både radio och tv.

  5. Erica said, on 12 juni 2008 at 17:12

    Jag tittar inte heller på SVT eller lyssnar på radio. Jag vill inte spara till en dyr tv och sen betala för en dyr tjänst jag inte utnyttjar. Däremot vill jag ha en tv till att spela tvspel och titta på film med en bra bild.

    Ta bort tvsändarna i tv-apparaterna och gör ett paketpris med tv+kanallåda(som registreras vid köp) för den som önskar? Så slipper alla Jonas känna sig uttnyttjade.

    Och snälla SVT? Tvlicinse för ALLA för att SVT vill börja sända över nätet? Utpressning kallas det. Om man inte har lust eller råd med både internet och tvlicens får man återgå till att handla endast i affärer på stan och betala sina räkningar via banken och posten?


Kommentera

