Haväng

10 000

Posted in Hälsa by Jonas on 13 maj 2008

Idag har jag gått 10 825 steg vilket är cirka 7.6 km. Varför vet jag då detta? Jo, jag har hakat på trenden och skaffat mig en stegräknare på Teknikmagasinet för 199 kronor. Till och från jobbet har jag fyra km och efter en snabb genomläsning av tidningarna på nätet så knallade jag ut igen och gick 2.0 km för att uppnå de magiska 10 000 metrarna. Nu kanske den matematikbegåvade tänker till och protesterar, men då har jag inte nämnt att springet i kontorskorridoren renderade i 1.6 km under dagen.

10 000 tusen steg bör man gå varje dag för att kroppen ska må bra enligt många förstå-sig-påare.

Tagged with: , ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. barbakvinna said, on 15 maj 2008 at 21:18

    Jag har gått ett steg längre i min promenad noja. Vi går i spåret och springer i intevaller med 1 minut. Sen går vi tills andan har landat och sen springer man på igen.. Givetvis ifall jag är själv så använder jag min stegräknare med överfallslarm.. Kanon.

  2. Eva said, on 17 maj 2008 at 6:54

    Duktigt *L*
    Jag har stegräknare sedan ett halvår tillbaka. Ligger på en 13500 till 15000 steg per dag varav ca 8-9 tusen är enbart jobbet så där ar det ju tyvärr ingen motion som man kommer form eller förlorar några överflöds kilon men det är alltid spännande att se hur mycket man sprungit runt efter ett skift på jobbet *L*

  3. Socionomen said, on 17 maj 2008 at 7:23

    Jag ligger runt 10-13 000 steg/dag. Men förra lördagen nådde jag bara upp i 490 steg… Det blev inte mycket gjort den dagen. 🙂

  4. Jonas said, on 17 maj 2008 at 15:13

    Idag har jag bara kommit upp i 6000 steg. Men ni kan fetglömma att jag går ut och trampar 4000 steg till bara för att komma upp i 10 000. Jag har arbetat övertid idag medan ni legat och dåsat med en bok i soffan, så med gott samvete stannar jag inne resten av dagen och kvällen. 😉


Kommentera

