Haväng

Övertid

Posted in Allmänt by Jonas on 17 maj 2008

Idag var jag på jobbet 07.20 och slog mig ned i kontorsstolen. Varför ligga hemma och dra sig under duntäcket när man kan sitta på jobbet en lördag och bläddra i akter? Men vi hann knappt börja göra rätt för vår övertidsersättning förrän problemen började. Vi kom inte åt ett register som vi behövde, så efter att ha pratat med såväl våran egen som polisens datasupport hade i alla fall en timma gått. Men alla var hjälpsamma och snart fungerade allt som det skulle och vi kunde jobba effektivt och ostört resten av dagen. Jag funderar på att fråga chefen om man inte kan få byta ut måndagar mot lördagar. När man känner att man vill arbeta mer effektivt och ostört. För visst är det stor skillnad mot att arbeta en vardag när telefoner ringer oavbrutet och planerade och oplanerade möten kallar. Nu känns det i alla fall gott att vara hemma med ett glas rött och fullt med färska matvaror på köksbänken. Snart, alldeles strax, jag-ska-bara, inom kort… ska jag dra på mig förkläde och kockmössa. Är bara så förbaskat trött just nu.


Inte kul med ärenden som släpar efter.
Dock inte mina ärenden på bilden.

Tagged with: , ,

Kommentera

