Haväng

Harley Davidson

Posted in Allmänt by Jonas on 21 maj 2008

Ah, ytterligare en vän har blivit med HD. En vinröd Fat Boy är i Thomas ägo. Och jag som inte ens har Mc-kort. Ännu. Men den 9 juni har jag min första körlektion på en Suzuki GSX 750 och lagom till hösten hoppas jag kunna köra upp. Tyvärr lär jag inte ha råd att köpa en Fat Boy till nästa sommar, men om jag bjuder på en god middag kanske Peter eller Thomas låter mig låna en av deras Fat Boys en dag.


Någon som vill skänka mig en Fat Boy till nästa sommar? Vespa lämnas i byte.

Tagged with: , , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk F said, on 21 maj 2008 at 22:29

    Gratulerar till världens bästa beslut! att bli mc-förare!
    Man behöver förstås inte ha en HD. Det duger minst lika bra med en Ducati Monster S4R S Testastretta….;)

    Fast det e så klart om du vill ha en babe med dig på vägen så är en Fat Boy perfekt. Den är stor som ett vardagsrum ju!!!!

  2. Jonas said, on 22 maj 2008 at 20:19

    Ja, det känns gott att äntligen ha fått tummen ur. Har tänkt på detta i säkert tjugo år. Men samtidigt har jag vetat om att om jag tagit kortet i yngre år, så hade jag i högre grad riskerat livet. Men nu känner jag mig mogen nog att hantera en tung motorcykel med alla dess risker. Och jag vill absolut inte ha en racer. Det blir nog en stabil bruksmaskin lämplig för kortare turer, men som också lämpar sig för längre äventyr med packväskor. Men visst hade det varit skoj att äga en Fat Boy… 🙂


Kommentera

