Haväng

Sommartankar

Posted in Allmänt by Jonas on 30 maj 2008

Solen skiner och det är behagligt varmt ute. Jag borde sprudla av energi, men det gör jag inte. Känner mig mest blasé och dåsig. Har fortfarande mycket att göra på jobbet, morsan ligger på något sjukhus (efter att ha ramlat hemma enligt hemtjänsten som ringde), räkningarna var extra dryga denna månaden, en bloggvän har fått slutat sitt älskade arbete efter att ha drabbats av sjukdom, ungjävlarna står fulla och sjunger falskt och högt på lastbilsflak och jag vill lägga ut fotanglar, folk kör stadsjeepar i Stockholms City och klagar på höga bensinpriser, fästingar ger soltörstande tonåringar borelia och solen ger lekande barn hudcancer och föräldrar förpestar uteserveringarna med att amma spädbarn i drivor samtidigt som de dricker vin och spelar backgammon. Näe, tacka vet jag en gråtung oktoberdag med utsändning på teve från ett politiskt möte med centerpartiets lokalkrets i Dalsland. Det här med sommar är j**ligt överskattat.


Åh, fy satan…

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fredrik said, on 30 maj 2008 at 19:32

    Låter som om du behöver lite social träning… Ring mig så tar vi en öl eller två, i min trädgård…

  2. Jonas said, on 30 maj 2008 at 20:12

    Social träning är också överskattat, men en öl eller kaffe i din trädgård tackar jag inte nej till. 😉 Och jag var spetsade till det lite här ovanför. Det är såklart ganska så underbart med sommar, men helst hade jag ju önskat tillbringa dagar som dessa barfota på en ö ute i havet. Typ Gotland. Hoppas du har haft en bra ledig dag!

  3. Linda said, on 31 maj 2008 at 10:46

    Hej hopp!

    Jag tycker att du ska kolla på blogginlägget om reklam. man blir jätteglad av det :o)

    Puss på nosen

    //LL

  4. BountyLady said, on 31 maj 2008 at 14:25

    😉 Duuu å jag är nog rätt lika …
    Fan va jag irriterar mej på allt just nu – men mest dessa lastbilsflak fyllda med gapskrikande aspackade snorungar och en massa dunkadunkamusik till ingen nytta…

    Är förvånad att ingen allvarlig olycka har inträffat än…

    Jag älskar dock att bada… gärna svala kvällsdopp när solen har gått ner.!

  5. Jonas said, on 31 maj 2008 at 16:44

    Ja, kvällsdopp i havet en skön kväll är mumma för själen. 🙂


Kommentera

