Haväng

Nationaldagen

Posted in Allmänt, Väder by Jonas on 06 juni 2008

Vad gör man dagar som dessa när det är trettio grader varmt och man inte vill få hudcancer? Jag tröttnade i alla fall på att sitta inne så jag tog en rejäl vespatur runt Stockholm och spanade in nationaldagsstämningen. Den var ganska så rejäl. Det var kolossalt mycket människor ute och som gick omkring med små flaggor. Runt Kungsträdgården var det närmast kaos. Men då fick jag nog och styrde hemåt Södermalm, parkerade vespan i garaget och slog ned min lekamen i Lilla Blecktornsparken. En timme senare och efter att ha bläddrat igenom senaste numret av Allt om Mc är jag nu hemma igen. Ansiktet kokar och jag är våldsamt sugen på en iskall öl. Men i kylskåpet finns inga gudadrycker. Ska ta en iskall dusch och se om det hjälper. Annars ”måste” jag gå till närmsta krog (40 meter) och ta en skummande pilsner. Ni måste bara erkänna att Stockholm är en förbaskat vacker stad!

Kommentera

