Haväng

IQ fiskmås

Posted in Mat och dryck by Jonas on 29 juni 2008

Jag lagar mat. Kyckling med klyftpotatis blir det som serveras med vinbärsgelé och Cote de Imaz. Men har ni sett en fiskmås riktigt nära er som också är sugen på klyftpotatis? Jag har! Jag kokade upp potatis i fyra minuter och ställde sen potatisen i det vidöppna fönstret för att de skulle få kylas av något innan jag körde in den i ugnen. Satte mig en stund framför burken för att se uppladdningen inför EM-finalen. Plötsligt står en gigantisk fiskmås på fönsterbrädet (på insidan) och ser djuriskt sugen ut på min potatis. Självklart borde jag ha gripit kameran och tagit årets sommarbild, men jag blev bara paff och skrek till. Han tittade förvånat på mig innan han ganska lugnt klev ut på fönsterbläcket och lättade. Hoppas du hittar något gott någon annanstans, lilla fågel blå! Och ja, det är jag som är iq fiskmås, inte fiskmåsen him self.  😉

Tagged with: ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 29 juni 2008 at 21:27

    *asg* vad synd att du inte fann dig själv och tog ett kort 😉

  2. BountyLady said, on 01 juli 2008 at 7:39

    😉
    Jag ska leta efter mina foton på fiskmåsar som jag tog i morsans stuga!

    Dom har en fiskebod och ett par fiskmåsar som alltid kommer o tigger mat…
    I flera år på raken har dom kommit dit nu.

    Morsans gubbe slänger ut alla rester till dom och dessa fåglar är helt tokig i småbitar av ost!
    (Nu sägs det ju att maninte ska ge fåglar ost, men dessa är då helt galen i det).

    Jag ska leta o se om jag hittar några bilder?!!?!?

    Ha d gottis!

  3. En annan "mås" said, on 11 maj 2009 at 8:13

    Det där är en gråtrut och inte en mås 😉 kan vara svår att skilja… not 🙂


Kommentera

