Haväng

Kotlett i ölmarinad

Posted in Mat och dryck by Jonas on 10 juli 2008

Ikväll firar jag mina 100 000 besökare med att äta en fin fläskkotlett som legat i ölmarinad i tjugofyra timmar. Till det blir det ugnsstekt klyftpotatis med färsk basilika och vitlökssmör. Har aldrig marinerat kött i öl tidigare, så det ska bli spännande.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. BountyLady said, on 10 juli 2008 at 23:22

    Hur blev det med ölmarinaden???

    Sjömansgryta brukar jag hälla öl i 😉

  2. Jonas said, on 10 juli 2008 at 23:55

    Åh, sjömansgryta är gott. Det var länge sedan. Det ska jag göra någon dag i veckan. Bra tips där!

    Och vad gäller ölmarinaden så märkte jag ingenting alls på smaken. Så den marinaden känns bortkastad.

  3. BountyLady said, on 11 juli 2008 at 7:14

    😉

    Jaaa apropå ”säden” (hahaha fyndigt där ) – Som man sår får man skörda… 😉


Kommentera

