Haväng

Girli får inte vara ute

Posted in Djur by Jonas on 17 juli 2008

Djurvän som jag är måste jag slå ett slag för Girli som bor i Floda. Grannarna tycker inte om hennes prat och vill att hon hålls inomhus. Stackars Girli.

Läs mer om Girli här
Se filmen med Girli här


Foto: Kent Eikeland

Tagged with: , , ,

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ramona Fransson said, on 17 juli 2008 at 21:42

    Hej Jonas,

    konstiga grannar. De brukar ju gilla att prata. Kanske vill de inte att Gilda ska lyssna och berätta.HUA

    Kram
    Ramona

  2. Jonas said, on 17 juli 2008 at 21:47

    Ramona; hon heter Girli. Hm, som författare trodde jag du var mer noggrann med researchen. 😉

    Kul att du hittade hit och jag ska som sagt hålla utkik efter någon av dina böcker.

    Kram
    Jonas

  3. evamojje said, on 17 juli 2008 at 23:23

    Läste om Girli tidigare, förstår inte vad det är för fel på grannarna. Hoppas att det blir ändring så Girli kan få njuta mer av sin utomhusbur.

  4. BountyLady said, on 18 juli 2008 at 6:26

    Jooo jag läste om Girlie i Aftonbladet för någon vecka sen jag oxå, såg även videosnutten!
    Stackars pippi – få vara ute på vissa tider bara.,

    Jag ska åka bort över helgen, så jag antar att jag inte kommer att kunna surfa något på ett par dagar – men men man kan aldrig vara säker… 🙂

    Trevlig helg på dig!!!

  5. Frk F said, on 18 juli 2008 at 23:25

    Det låter som om det ligger andra hundar begravda här. Undrar om grannarna har gått hårt fram och anmält alla andra fridstörare också. Gräsklippare, småbarnsfamiljer, sopbilen, postmannen och alla andra som kan gasta eller föra oväsen.

    Det där med störande ljud har mycket att göra med ursprungskällan och hur man förhåller sig till den. Själv kan jag bli störd av slamret från någon som diska men en flock svartkråkor(de är extremt ljudliga) berör mig inte det minsta. Kanske grannarna har en avog inställning till fåglar överlag eller så har hämnden stigit dem till huvudet. Hade det inte varit Girli så hade det väl varit något annat att gnälla på.

    Ett minus till artikelförfattaren på GP. Ska man skriva om gojor så kan man väl åtminstone sätta sig in i ämnet så pass mycket att man inte kallar en amason för ARA. Ara är inte en allmänbenämning på papegojor, det är en egen art. Gubben har löst för många korsord.

  6. Laila said, on 20 november 2008 at 17:03

    Som både djurvän och f.d. göteborgare har jag efter att ha läst dina bloggar lagt till dig som länk på min blogg… men känner mig lite tveksam till om du fortfarande bloggar? Hoppas du bara tagit en paus. Hör gärna av dig hos mig och berätta vilket, om du läser det här! 🙂


Kommentera

