Haväng

Krematoriet

Posted in Allmänt, Kul by Jonas on 17 juli 2008

Har varit ute och cyklat runt Södermalm och på hemvägen var jag bara tvungen att ta en bild på det numer kända krematoriet på Eriksdalsbadet. Jag försökte hitta en annan vinkel lite från ovan för att se om det låg någon däri, men det gick inte. Sen var det ganska jobbigt att stå där och fota rakt in på badet. Bara lite till vänster om krematoriet låg tjejer och solade. Det hade kunnat bli pinsamt. 🙂

Tagged with: ,

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk F said, on 17 juli 2008 at 20:07

    Jag antar att en gravallvarlig krematorieförklaring hade hjälpt föga om någon skulle missuppfatta ditt fotograferingsuppdrag. Kunde du hålla dig för skratt :)?

  2. Jonas said, on 17 juli 2008 at 20:24

    Haha, jag hade nog bara svamlat och cyklat iväg som en avslöjad ful gubbe…

    Hur skulle man kunna förklara för några ilskna tonårstjejer att ens vän sagt att det är ett möjligt krematorium och att jag bara vill ta en bild på stenföremålet . 🙂

  3. evamojje said, on 17 juli 2008 at 21:09

    *s* du hade tur där finns nämligen skyltat inne på området att fotografering är förbjuden ( för att förhindra gamla snuskgubbar som fotar )
    Trodde själv att det var där folk puttade in sina högljudda ungar men krematorium funkar också 😉

  4. BountyLady said, on 20 juli 2008 at 23:21

    Jag var på begravning i helgen!

    Vackert men inte sån´t man vill gå på…

  5. Jonas said, on 21 juli 2008 at 0:40

    Usch, jag ogillar verkligen begravningar då jag inte är religiös och allt ska vara så sakralt. Jag skulle önska att det vore som i en del andra kulturer att man firar istället med glad musik och party party. Kristna begravningar hoppar jag helt över sen många år. Jag kan känna sorg och saknad ändå. Vid en sjö, en klippa vid havet eller bara i en fin park. Psalmer och annan sakral dynga klarar jag mig utan. Beklagar sorgen!

  6. BountyLady said, on 22 juli 2008 at 22:32

    TACK!

    Jo jag kan hålla med om att det inte är så kul med kristna begravningar!
    Fast jag gillar ändå atmosfären i kyrkor…
    Jag får ett otroligt lugn inombords konstigt nog.

    Fast när det gäller begravningar å bröllopp så gråter jag mest känslomänniska som jag är.

    Jag är oxå mera för att sörja å sakna vid havet på en klippa eller liknande.


Kommentera

