Haväng

70 guider i Photoshop

Posted in Bloggtips by Jonas on 22 juli 2008

Vill du snabbt kunna fixa till några bilder? Ta bort den där finnen, rynkan eller ändra hårfärgen från grått till blont? Smashing Magazine har samlat 70 guider på ett ställe och du väljer bara vad du vill göra. Tack för det!

Se guiderna genom att klicka på loggan.

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk F said, on 22 juli 2008 at 12:08

    Tackar för tipset. När det gäller photoshop eller bildhantering överlag kan man aldrig lära sig för mycket. Mitt största dilemma är förstås kameran som jag går och gnetar för att kunna köpa. Sisådär lagom till jul har jag nog lyckats spara ihop till den….
    Har du hittat nåt bra ställe att göra en fotosida på? Då får du gärna tipsa om det också!

  2. Jonas said, on 22 juli 2008 at 12:32

    Jag håller på att kika på en möjlighet att direkt genom Photoshop dela bilder via deras verktyg, men jag tycker att bilderna blir dåliga. Lite oskarpa och med dålig färgåtergivning. Vet inte om det är jag som gör fel. Har också skaffat en hemsideadress via Comhem, men vet inte riktigt hur det där med ftp fungerar. Har aldrig haft någon hemsida. 🙂

  3. Jonas said, on 22 juli 2008 at 20:48

    Frk F; vilken kamera funderar du på? Själv är jag sugen på Nikon D60. Tyvärr lär Nikon inte ha några bra teleobjektiv. Å andra sidan är jag mest intresserad av porträtt och stadsbilder. Det är ju mest där jag rör mig.

  4. Frk F said, on 22 juli 2008 at 21:53

    Ojojoj…vi måste va tvilingsjälar….jag går o dreglar efter en Nikon jag också. Nike ska ha en Nikon det säger ju sig själv och har tittat på alla varianter från D40 och uppåt. För mig är snabbheten viktigast eftersom jag fotar många objekt som är i rörelse. Jag skulle kunna köpa den billigaste, men vill gneta lite till eftersom man gärna vill köpa kringutrustning också.

    Men herregud? har du inte precis köpt en kamera?

  5. Frk F said, on 22 juli 2008 at 23:56

    Glömde säga att att jag tydligen redan har en hemsida, det ingår 5st i abonnemanget hos telia. Men man måste ha ett ftp-program eller htmlredigerare med inbyggd ftp. Gulp, säger jag!!!!
    Eller så får man skaffa sig ett konto på nån sån där fotocommunity. Problemet är förstås att de är så snåla med utrymmet.

  6. Jonas said, on 22 juli 2008 at 23:59

    Gulp säger jag också. Det är säkert lätt som en plätt, men jag kan det inte. Någon regnig dag i höst kanske jag pluggar på.


Kommentera

