Haväng

Nero

Posted in Djur by Jonas on 23 juli 2008

Nero, ofta saknar jag dig så otroligt mycket! Ingen hund som jag hittills haft eller träffat har varit så klok  och speciell som du var. Du charmade hela brukshundsklubben och fick alla grannar att bli som barn när de såg dig. Du kunde verkligen umgås med djur i både slott och koja. Du kunde försiktigt bära levande kycklingar i munnen och du kunde ligga och sova jämte katter. Du kunde buffa med en get och du lät hönsen promenera mellan dina ben. Du fick ibland följa med till jobbet och hjälpa husse när busarna var dumma och du gjorde alltid ditt bästa när vi lagt spår. Du var den bästa vän som jag någonsin haft och du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Tio år har gått och ännu kan jag inte se på videofilmerna med dig. Jag har försökt, men innan jag har fått i bandet brister det. Anledningen att jag skriver det här nu är att så mycket minnen kom upp när jag läste Frk F´s blogginlägg här.

  

Tagged with: , ,

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk F said, on 23 juli 2008 at 9:20

    Isch ja, så ont det gör. 😥 Men även om han upptar ditt hjärta så finns det nog plats för mer?

    Det kanske inte är möjligt just nu, men det skulle förmodligen kännas bra om allt det som Nero lärde dig, fick gå vidare till en annan liten dunpälsad krabat.

    Det är ju perfekt att kunna ha hunden med sig på jobb!

  2. evamojje said, on 23 juli 2008 at 9:40

    Oh jag förstår att saknaden är stor. Nero verkar ha varit en underbar vän. Och att han var en stilig hund det ser man ju 🙂
    Kanske kommer du att skaffa en vän igen som kommer att fylla ditt med nya roliga minnen.

  3. Jonas said, on 23 juli 2008 at 9:49

    Klart jag ska hund igen och som kommer att vara speciell på sitt sätt och som jag kommer att älska. Troligtvis blir det en Rhodesian Ridgeback nästa gång. Och en kattkompis till honom förstås.

  4. Helen said, on 23 juli 2008 at 14:57

    Åh, Jonas, (nu rinner tårarna…) Vilken vacker hund han var, Nero! Nu tar jag med mig Emmy ner till ån och badar och kastar pinne och vinkar till himlens finaste vovvar 🙂
    Kram så länge!
    Förresten, mer Gbg i sommar?

  5. Jonas said, on 23 juli 2008 at 16:45

    Ja, nu vet jag ju var jag kan bo. Men sist jag var nere försvann alla plötsligt efter helgen. Men hojta till när du ska åka ned så ska jag försöka planera en resa. Hur gick det med visningen?


Kommentera

