Haväng

Uteplats

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 26 juli 2008

I mitt nästa liv ska jag aldrig bosätta mig i en etta utan balkong. Nu är klockan halvtvå på natten och jag har 32 grader inne. Mina fönster står öppna men värmen alstras från väggarna. Lägenheten vätter bara mot sydväst, så jag kan inte heller korsvädra. Puh! Jag kokar. Jag har vänner i Gbg som har en underbar uteplats och kvällar som dessa brukar de lägga ut madrasser och sova ute. Så gött! Själv funderar jag på att ta med kudden och lägga mig i cykelrummet i källaren…

Tagged with: , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Helen said, on 26 juli 2008 at 3:07

    Nä, jag förstår besväret och du är väl måttligt intresserad att höra om det nya myggnätet jag har i ”sovisrummet”? 🙂 Installerat av en ganska händig karl jag har 😉 Horribelt när det blir så j-la varmt!! Minns Frigga… hm…
    Sov så gott när det kommer en LIIITEN bris…
    Kram!!

  2. Frk F said, on 26 juli 2008 at 8:50

    Ett överhettningstips:

    Ta en frottehandduk, genomblöt den med kallt vatten och krama ur den så att det inte rinner alltför mycket. Lägg den sedan rakt över båda axlarna och hela ryggen. Du kan lägga in den i frysen/kylen en stund för ännu mer effekt.

  3. Jonas said, on 26 juli 2008 at 9:54

    Helen; myggnät behövs inte här. Stockholms innerstad är myggbefriat. Precis som på Frigga. Men jag hade hellre flyttat tillbaka till mitt hus i Lindome och slagits med mygg än att sakta ugnstekas till sömns.

    Frk F; bra tips där. Det har jag använt när jag varit ute och rest. Tack!


Kommentera

