Haväng

Per Nuder myglar

Posted in Samhälle by Jonas on 31 juli 2008

Som riksdagsman tjänar Per Nuder (s) cirka 53 000 i månaden. Problemet är att Per Nuder inte varit på jobbet. Han har istället suttit och skrivit på en bok. En bok som skattebetalarna alltså har betalat. Får vi då också del av de inkomster som den förväntas inbringa?

Om jag uteblev från mitt arbete skulle jag för det första bli uppringd av chefen. Om jag var där och ändå inte skötte mina arbetsuppgifter skulle jag bli inkallad till chefen och få en erinran. Om jag förklarade för chefen att ”tyvärr, men jag hinner inte jobba nu för jag skriver på en bok”, så skulle jag få en varning med hot om PAN (personalansvarsnämnden). Om jag ändå inte skötte jobbet skulle jag få gå. Sparken. Adjö.

Men är man som Per Nuder, riksdagsledamot för socialdemokraterna, kan man uppenbarligen strunta glatt i all moral. Eller kan alla statligt anställda göra som Per Nuder? Jag måste läsa igenom mitt anställningsavtal mer noggrant och kolla med min fackliga företrädare. Läs mer i DN. Klicka på bilden för att läsa mer i Aftonbladet.


Jobba? Jag skriver ju en bok…

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. joni said, on 01 augusti 2008 at 2:48

    ja det är så djävla keff och sosse puckona som tagit patent på solidaritet och allt.köp inte bokfan!

  2. Frk F said, on 01 augusti 2008 at 11:21

    Inte annat än att man blir en gnutta fundersam. Man borde bli politiker !


Kommentera

