Haväng

Kräftor

Posted in Mat och dryck by Jonas on 01 augusti 2008

Snart är det många som sitter och sörplar och bryter av ben på kräftor. Kräftor kan vara gudagott, men kan också smaka dy eller surt spad. Själv föredrar jag färska havskräftor från västkusten. Men någon enstaka gång har jag också ätit en god svensk insjökräfta. Hur som helst har Tasteline testat årets utbud av sjökräftor och som bör läsas innan ni slänger ned en förpackning i varukorgen på Ica. Testet finns att läsa här.

Tagged with: ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk F said, on 02 augusti 2008 at 3:26

    Ligger inte Ernst Kirsteiger tumme där nån stans på fatet? Jag tycker den syns till vänster…..

  2. Eva-Lena said, on 02 augusti 2008 at 7:32

    Vi åt Färska smålandskräftor som smakade himmelskt gott, tänk att det kan vara en sådan skillnad i smak och hm, även i pris förstå *s*

  3. Jonas said, on 02 augusti 2008 at 9:00

    Frk F; nej, tummen ligger i krabbsalladen till höger, men som inte syns på bilden. 😉

    Eva-Lena; jepp, det är helt klart värt att betala ett par hundringar till och få färska kräftor. Själv ska jag ut till Nacka strax och köpa färska havskräftor som fraktats upp från västkusten nu på morgonen. Hiskeligt dyra, men det är min sista lördag på semestern och det tänker jag unna mig. Och en kall folköl. Och lite vitlöksbröd. 🙂


Kommentera

