Haväng

Nyhet i bloggen

Posted in Hälsa by Jonas on 01 augusti 2008

I våras testade jag på Aftonbladets viktklubb då jag ville lära mig att äta rätt för att gå ned i vikt. Inget hokus pokus. Inte GI, Atkins eller annat påfund. Det finns bara ett sätt att gå ned och behålla vikten över tid och det är att förbränna mer kalorier än man stoppar i sig. Hur som helst fungerade det fint. Jag gick ned sju kilo på två månader och det utan ansträngning. Nu ska jag inte trötta ut er med en massa fakta, men varje måndag framöver kommer jag delge er hur det går, då jag ska köra igång med bra kost och daglig motion igen. Idag väger jag cirka 120 kg (exakt vikt får ni på måndag) och målet är att den 1 juni 2009 ha nått 90 kg. Genom att lägga ut framstegen/motgångarna här i bloggen sätter jag press på mig själv. Snart kör vi… 


Från 120 kg till 90 kg på tio månader

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 01 augusti 2008 at 20:50

    Jag går med jag oxå *L* så kan vi sporra varandra 🙂

  2. Jonas said, on 01 augusti 2008 at 21:46

    Kul! Då har vi ett projekt ihop!

    Hm, men är du överviktig?

  3. evamojje said, on 02 augusti 2008 at 0:33

    Mm har gått upp en del. till följd av all sjukskrivning. Karaktären är inte vad den bör vara när det gäller att röra på mig *s*
    Så en makeover är helt klart en behövlig åtgärd *s*

  4. Frk F said, on 02 augusti 2008 at 2:51

    Sju kilo på två månader? Det är ju kanonresultat! och jag tror att många blir inspirerade att göra samma sak för sin hälsa.

    Själv gick jag ner från ett BMI på 27.9 till 22 på lite mer än ett år. Sund mat, rörelse och en syndarkväll varje vecka gjorde att jag nästan nådde målet på 21. Men det funkar med att vara en 22:a också.

    Ska hålla tummarna och puffa er lätt i rumpan om ni behöver det!

  5. Eva-Lena said, on 02 augusti 2008 at 7:28

    Lycka till, allt går bara man vill! Kan avslöja att Robin ligger hela 10 kg under den vikt du har idag, kanske även det är en sporre 😉

    Kram Sis

  6. Jonas said, on 02 augusti 2008 at 8:54

    Nja, nu pratade jag ju med Robin igår och han ligger inte på den vikt som du säger, men han ligger lite före. Han är duktig och vi sporrar varandra! Kram Bro!

  7. Jonas said, on 02 augusti 2008 at 9:14

    Eva; okej, då rapporterar vi i våra bloggar varje måndag. Kul att du hänger med på detta. Jag vet att det kommer att fungera eftersom jag har testat på det i april-maj. Tyvärr svek karaktären i takt med sköna och sena juni och julikvällar med god mat och en och annan öl. Nu kör vi så det ryker!

    Frk F; tack! Alla puffar vi kan få tas tacksamt emot. Jag tror dock att det kommer gå bra. En och annan puff lär du dock få anledning att ge mig.


Kommentera

