Haväng

PRIDE

Posted in Samhälle, Väder by Jonas on 02 augusti 2008

PRIDEPARADEN
började klockan 13.00. Ungefär samtidigt som himlen öppnade sig. Regnet kunde väl ha dröjt ett par timmar till. Jag tycker synd om alla de som lagt ned själ och hjärta inför den här paraden. Till exempel Marc Lethojoki som lagt ned cirka 70 000 på sin kreation. Mest sponsorpengar, men ändå. Just nu är det uppehåll igen och vi får hoppas det håller i sig ett tag nu. Själv ska jag ta vespan till Nacka för att köpa havskräftor och vill inte heller bli blöt.

 

Foto: DAN HANSSON, FRANCOIS MORI, FERNARDO VERGARA (klickbar bild)

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. BountyLady said, on 02 augusti 2008 at 20:08

    Jag skulle vilja ha sett paraden iår xå, men jag hade lite annat för mej idag.
    Samt REGN är inte det roligaste jag vet… ;(

  2. Eva-Lena said, on 02 augusti 2008 at 21:05

    Himla trist, kunde inte solen ha fått lysa i alla all ett dygn till. Skänker en tanke till alla vänner och alla andra goa hbt människor, som trotsar vädergudarna.

  3. evamojje said, on 02 augusti 2008 at 23:55

    Som vanligt en folkfest. Det var lite blött men det var det värt *s*. Man blir faktiskt väldigt glad av att se hur många som verkligen tar sig ut för att se på Paraden.

  4. Jonas said, on 03 augusti 2008 at 8:29

    Nja, så intresserad är jag faktiskt inte av paraden att jag går ut i regn. Jag hade nog inte heller gått om det varit sol. Jag stöder Pride, men tycker också att det är mycket av ett spektakel. Det blir lite för extremt och smaklöst. Men visst är det en folkfest och det är roligt att stockholmarna är så positiva.


Kommentera

