Haväng

Nya sunda tag med pizza

Posted in Hälsa, Mat och dryck by Jonas on 03 augusti 2008

Imorgon börjar jag om igen med mitt sunda levende. Promenader, nyttig mat, frukt och nada godis, snacks eller glass. Och ännu färre öl förstås. Ikväll säger jag adjö till det gamla, mindre nyttiga livet genom att köpa en pizza. Och till efterrätt ska jag äta en Magnum. Så det så. Sen börjar jakten på kilona. Vecka för vecka, månad för månad. Det ska bli kul!


Sista kebabpizzan med vitlökssås på ett tag

Tagged with: ,

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. BountyLady said, on 03 augusti 2008 at 18:07

    O´Boy den såg GOD ut!

    Tror fasiken att jag ska sticka iväg och köpa en jag oxå!

    Å glass oxå kanske??? 😉

    Joooo Den där husvagnen gick inte av för hackor inte
    Tror du vespan skulle matcha den husvagnen då??? 😉

  2. pruddelutt said, on 03 augusti 2008 at 18:33

    Samma här – tillbaka till jobbet och den gamla vanliga LCHF-kosten. Har dopat mig med div kolisar under semestern så nu längtar jag faktiskt tillbaka till det gamla vanliga.

    Lycka till – det kommer att gå jättebra! Eller hur?
    🙂
    //Prudie

  3. Jonas said, on 03 augusti 2008 at 22:28

    Blev som väntat äckligt mätt på kebabpizzan. Vilket också var meningen. På vägen till pizzerian gick jag förbi ICA och köpte en massa kidneybönor och salsa. GoGreen ska vara praktiskt att ha hemma när kvällshungern slår till, men är även gott att ha i sallader eller till pasta eller chili con carne. Kan inte det här med smalmat och bönor så bra, men jag har tio månader på mig att lära mig. 🙂

    Läs mer om GoGreen här: http://www.gogreen.se/gogreen/se2.nsf/page.items.www/3BC56EF95AEB52FFC1257284004C7506?open

    Och pruddelutt (lustigt nick); det kommer att gå finfint med en och annan motgång.

  4. Frk F said, on 03 augusti 2008 at 22:52

    Det är tillåtet att ha motgångar och knappast samma sak som att ge upp. Man tar bara en paus från planen.

  5. Jonas said, on 04 augusti 2008 at 17:20

    Precis så. Jag tänker vinna det här slaget, men räknar kallt med ett ”ojsan” ibland när jag ställer mig på vågen. 🙂

  6. Maria said, on 05 augusti 2008 at 0:15

    Hej Jonas!
    Den där såg inte dum ut… inte dum alls! trots att jag inte är någon pizzaälskare 😉

    Jag har också börjat så smått men jag började med motionen och smyger nu in på mat/godisbiten.

    Önskar jag kunde äta bönor och sånt ”jox” men klarar det inte, synd för det är ju så nyttigt och mättande!

  7. Jonas said, on 05 augusti 2008 at 17:15

    Maria; det är aldrig försent att lära sig att tycka om nya saker. 😉

  8. Maria said, on 06 augusti 2008 at 11:42

    Jo tyvärr så går det inte!

    *yeck! vad läskigt det är*


Kommentera

