Haväng

Vikten 080804

Posted in Hälsa by Jonas on 04 augusti 2008

Okej, det är måndag och idag börjar jag min 40 veckor långa resa. Jag ska gå ned från 119,3 kg till 90 kg före den 1 juni 2009. Jag kommer inte trötta ut er med detaljer under resans gång utan kommer bara kort presentera fakta kring vikt och mått varje måndagskväll. Här är mina utgångssiffror.

Längd         189
Vikt            119.3
Midjemått   126
BMI               33.4 

Viktmål den 1 juni 2009 = 90 kg

Tagged with: ,

13 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva-Lena said, on 04 augusti 2008 at 20:19

    Heja, det fixar du!!

    Kram

  2. Helen said, on 04 augusti 2008 at 20:29

    Håller tummarna stenhårt!! Skulle behöva haka på… verkligen!! 😉 Har ju fejsat faktum på stranden några dagar… hmmm. Heja, heja JONAS!! Slank som en dröm gliiiider du in på Ad i Juni! 🙂

    Massa kramar så länge!

  3. Jonas said, on 04 augusti 2008 at 20:50

    Eva-Lena och Helen; stort tack för uppmuntran! Det peppar mig! Bullen ska få sig en shock som heter duga! 🙂

  4. Frk F said, on 04 augusti 2008 at 22:35

    Bullen? 😀

    … du e för go! Ser fram emot att få läsa om ”Brädan” en dag!

  5. Jonas said, on 04 augusti 2008 at 23:03

    Bullen är en mycket god vän i Gbg som egentligen heter Peter. Vi är lika långa och väger ungefär lika mycket. Ibland väger han något kg mer och tvärtom. Varje år har det blivit en tradition att vi väger oss i vittnens närvaro hos ett par gemensamma bekanta. ”Segraren” häcklar därefter den andre i dagar efteråt. Ja, så roligt har vi det. 😉 I år vann jag med något kg. Nästa år ska jag vinna med 28 kg. 🙂 Å andra sidan lär han förr eller senare läsa detta eller höra det skvallervägen och då kanske han också kör igång någon diet. Men jag hoppas inte det. För jag vill kunna klappa honom på magen och säga ”tänk att jag också såg ut så där en gång i tiden…” *s*

  6. Frk F said, on 05 augusti 2008 at 0:04

    😆 Jag trodde du hade kallade magen för ”Bullen” 😆 och tänkte att du kanske får döpa om honom till ”Brädan” (tvättbräda) nästa sommar 😆

  7. Maria said, on 05 augusti 2008 at 0:19

    Ska hålla kollen här 😉
    Lycka till!! 😀

    Kram

  8. frktjatlund said, on 05 augusti 2008 at 13:39

    Lycka till! säger även jag. Eventuellt hänger jag på om ett par veckor.

  9. Jonas said, on 05 augusti 2008 at 17:13

    Maria; tack!

    frktjatlund; tack och häng gärna på. Kanske gemensamma och stärkande promenader på Söder?

  10. anki/barbakvinna said, on 06 augusti 2008 at 11:53

    promenad på söder gör susen. En kvart är mer än en kvart i sängen. Då kan man alltid ta sig tid…

  11. Mia* said, on 08 augusti 2008 at 22:46

    Heja! Jag befinner mig själv mitt i ett viktminskningsprojekt (se Itrim resp min blogg) – har hållit på sedan i februari och ska ta nya friska tag nu när semestern är slut, d.v.s äta bra, promenera (minst 10000 steg/dag, då) och så träna, förstås. Har halvfuskat under semestern, men verkar inte ha gått upp ett enda kilo – hurra! Jag tycker det (av bloggen att döma) ser ut som om vi har lite av varje gemensamt. Jag är nikotinfri sedan ett och ett halvt år tillbaka, snusfri sedan några månader. Bor på Söder och skulle gott kunna tänka mig att prova på det där med gemensamt promenerande – törs du träffa ett främmande fruntimmer? 😉

  12. Wajden said, on 10 augusti 2008 at 0:02

    Jag tänkte bara säga, att jag har också som mål att gå ner till 90 kg. Det är idealvikten för mej.

  13. Jonas said, on 10 augusti 2008 at 0:08

    Jag önskar dig lycka till. Det fixar du!


Kommentera

