Haväng

GTA till PC

Posted in Allmänt, Media by Jonas on 09 augusti 2008

Från melankoli till hårdkokt action. Jag är frälst i GTA och blev himla glad när jag läste i Aftonbladet att GTA IV ska släppas till PC den 21 november. Vintern är räddad. I DN kan man läsa en av hundratals recensioner som hyllar GTA. Aftonbladets Peter Ottsjö är en av dem som applåderar ståendes. För den oinvigde kan jag bara säga att spelet är genialt och coolt. För vuxna. Barn bör absolut inte spela GTA. För att förstå samhällskritiken (som i denna trailer), våldet och den råa tonen måste man ha mångårigt perspektiv i bagaget. Att spela GTA är som att ha huvudrollen i den mest hårdkokta thrillern. Länge var det osäkert om GTA skulle släppas till PC, men nu är det alltså klart. Klicka på bilden för mer godis. Klicka sen med musen för att komma vidare.


Över 300 personer har utvecklat spelet där man rör sig fritt i New York.

Tagged with: , , ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva-Lena said, on 10 augusti 2008 at 19:05

    Jag vet hur du blir när du spelar tv/data spel, helt okontaktbar 😉 Förstår dock om du är glad, vintern kan vara allt för lång….

    Kram Sis

  2. Frk F said, on 10 augusti 2008 at 20:27

    Oj, oj…ett sånt spel skulle jag aldrig våga spela. Förmodligen hade jag fastnat och glömt resten av världen.

  3. Börje said, on 14 augusti 2008 at 12:21

    Fullkomligt LIVSFARLIGT spel! Äntligen till PC, det låter bra! Jo, det värsta är ju att man lätt fastnar i det och blir fullkomligt blind för omvärlden.

    Det ser jag fram emot 😀

  4. Daniel said, on 14 augusti 2008 at 17:57

    jag har spelat det lite på xbox.. tro mig.. du blir fast


Kommentera

