Haväng

Time

Posted in Media by Jonas on 12 september 2008

Dagens låtminne. Jag och Marie ”Marre” Johansson låg dagarna i ändarna och lyssnade på Pink Floyd. Särskilt på plattan Dark side of the moon. Jag har så många minnen från den plattan som jag inte tänker berätta om och som ni inte vill höra om. Men varje gång jag återhör Time knottrar sig huden och jag reser årtionden tillbaka i tiden. Till Högdalen, Rågsved och Örby. Vi hade just upptäckt vad livet handlade om. Jag tror det var 1975.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lilalili said, on 13 september 2008 at 15:20

    …åååhhh, jaa..jag tänker mig ner till KöpenDanmark där jag hörde klirret för första gången..Broilerhud här oxå!
    Kramis lilalili

  2. Frk Förster said, on 13 september 2008 at 22:18

    …1975, jösses…det enda jag minns är att mamma tvingade mig ha silverdollarjeans. Jag tror jag precis hade upptäckt Abba och snart skulle börja skolan.

    Det måste vara härligt att ha så bra minne och förmåga att använda det. Jag kommer inte ens ihåg vad jag åt till middag idag 😀


Kommentera

