Haväng

Saturday Night Fever

Posted in Media by Jonas on 14 september 2008

Slötittar på Saturday night fever på fyran. Jag har aldrig varit någon discokille, men alla såg nog filmen när det begav sig 1977. Själv gick jag och såg filmen med min dåvarande flickvän under tyst protest. Trots töntfaktorn gick jag ändå lätt trippande på tå ut från biografen nynnandes på titelmelodin. Jag drog Marie intill mig och vi gick på stan som om vi var stans discopar numero ett. Lyckligtvis fastnade jag dock aldrig för disco utan fortsatte lyssna på Bowie, Black Sabbath, Deep Purple, Rolling Stones och Pink Floyd. Men varje gång jag hör musik från filmen blir jag nostalgisk och inser hur fort åren har gått. Och jag klarar fortfarande inte av män som sjunger i falsett som Bee Gees och Eric Gadd.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. BountyLady said, on 15 september 2008 at 11:03

    Jag älskar Beegees!!!
    Har varit en salig blandning av hårdrockare och discobrutta …
    Hade lika svårt som vanligt att bestämma mej för vilket som var bäst 😉

    Duuu du har fått en grej av mej inne på min blogg!

    Ha det gottis!


Kommentera

