Haväng

Tänk lite

Posted in Allmänt by Jonas on 17 oktober 2008

1. Varför trycker vissa idioter på knappen vid övergångsställen fastän inga bilar syns till. Ännu värre är att idioterrna trycker på knappen utan att vänta på grön gubbe. Långt efter att de passerat övergångsstället måste bilarna stanna i onödan och släppa ut en massa avgaser när de gasar på igen. Det är INTE förbjudet att gå mot röd gubbe. Ser jag en idiot som slentrianmässigt trycker på knappen och sen går rätt ut i gatan utan att invänta grön gubbe så håll er undan från mig.

2. Varför finns det idioter som går till vänster på trottoarerna eller gågatorna. Har de inte fattat någonting? Jag gick på Götgatan häromdagen. Omkring etthundra personer gick till höger mot Globen. Nittioåtta personer gick till höger mot Slussen (motsatta hållet). Två idioter gick till vänster och orsakade allmän oordning då alla tvingades kollidera med mötande. Nästa gång slår jag er på käften.

3. Vänta tills folk går av bussen/tunnelbanan innan ni försöker kliva på. Det är elementärt kära medborgare. För ett år sedan tog jag en kvinna under armarna och lyfte bokstavligen av henne från bussen vid Slussen när hon försökte tvinga sig på medan andra försökte komma av bussen. Jag gör gärna om det.

4. Försök inte stressa er förbi en vespa i stadstrafiken om ni kör bil. Ni är losers. Ni kanske vinner på en kort sträcka, men från Södermalm till Norrmalm slår jag er lätt med tio minuter. Minst. I rusningstrafik med trettio minuter.

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lilalili said, on 18 oktober 2008 at 11:45

    Så jämrans sanna dina tre första punkter är! Den fjärde har jag ingen åsikt om då jag saknar erfarenhet! Och vad roligt att se ett nytt blogginlägg från dig!
    Kramis

  2. BountyLady said, on 19 oktober 2008 at 1:21

    Hehehehe…

    Ännu värre är det när man står i en hiss och har tryckt på knappen till samma våning som även nästa person som kommer i hissen ska upp till och trots att det lyser på just den knappen så trycker människan iallafall…
    Why why whyyy???

    Sen kan jag ju tillägga en sak om låt folk kliva av bussen:
    Varför envisas endel puckon med att kliva av i framdörren när de ser att det står ett femtiotal personer som ska packas in i bussen, och det finns TVÅ bakdörrar???
    OK om de är rörelsehindrade och inte orkar gå så långt – men de flesta som ska av i framdörren är unga och pigga… SUCK!

    Ser att du oxå är förkyld…
    Krya på dej!
    Själv har jag snorat nu i snart tre v. Å nu börjar det göra ont å slå lock för öronen…

    Ha det gottis!

  3. Jonas said, on 19 oktober 2008 at 10:04

    Ja, hissmarodörena är förmodligen samma idioter som trycker på övergångsknappen två sekunder efter att någon annan medmänniska just har tryckt.

    Och jag förstår bussförare som vägrar släppa av folk genom framdörrarna om det står folk som ska kliva på. Hur jobbigt är att gå fyra meter och kliva ut genom bakdörrarna?

  4. Linda said, on 19 oktober 2008 at 16:47

    hej!

    Jag trycker på alla knappar, det är så fint med lysande lampor och färger som varierar. det borde finnas fler knappar att trycka på…

    klart man går på olika sidor på stan, man ska väl till olika affärer och platser, eller hur?

    Puss på dig Jonas! Har saknat dig!
    Hur blir det med min vinnarmiddag förresten?

  5. ullrika said, on 19 oktober 2008 at 19:28

    har inget emot folk som går av genom framdörren på bussen. vardagsanarkism kallas det visst?!

  6. BountyLady said, on 20 oktober 2008 at 23:19

    När det står 10 – 20 personer och väntar på att kliva IN i bussen och tre som ska av och man är mer än 5 minuter försenad så är det INTE kul när man ska lasta in alla å några puckon som promt ska ut där fram…
    Lastingen kommer att ta minst 5 minuter till = <10 minuter försenad sen när jag har kört låt säga 30 minuter så har jag en halvtimmes matrast varav 20 minuter av den är kvar…
    På de 20 minutrarna så ska jag hinna kasta i mej maten, gå på toa, hinna med en kopp kaffe (OM jag säger OM jag har tur ) och röka en cigg på väg till bussen som jag ska avlösa…
    Sååå Naaah vardagsanarki – not.
    Vanligt hyfs å vett bara!

    Jag antar att Ulrika inte kör buss??? 😉

  7. Jonas said, on 20 oktober 2008 at 23:42

    Lugn och fin nu, Bounty Lady. Du kan inte redan vara en så bitter chaufför. Det finns irritationsmoment inom alla yrkesgrupper, men det låter som om du behöver koppla av en smula. För din egen skull. Annars kommer du att gå sönder. Om det är kö så hänvisa puckot till bakutgången. Annars le och tänk på ditt hjärta. 😉

  8. BountyLady said, on 26 oktober 2008 at 0:09

    Låter det så bittert???
    Naaah det där är bara en liten bit av sanningen som chaufför.
    Det var därför jag var tveksam till å börja igen just pga stressen som detta arbete medför…

    Sen har jag nog alltid varit som en fiolsträng.
    Å koppla av – VAD är det??? 😉

    Däremot så försöker jag tänka mera på hjärtat nu än förr.
    Intalar mej att det inte är värt att stressa så som jag har gjort förr…
    Hmmmm…


Kommentera

