Haväng

Boräntan

Posted in Samhälle by Jonas on 20 oktober 2008

Bank- och finansfolket förnekar sig inte. E24 skriver idag att Riksbankens personal får kraftiga bolånerabatter. I snitt betalar personalen 2.69. Viss personal har så låg ränta som 0.75! Själv betalar jag 6.29 till SEB. Och igår läste jag att SEB´s chef Annika Falkengren tjänar 100 000 om dagen. Det är såna löner och förmåner som feta bonusar som gör att bank- och finansfolket inte i sin vildaste fantasi kan leva sig in i och förstå hur småsparare har det.

Jag såg en dokumentär igår där en kvinna i finsnsbranchens mecka, Wall Street, berättade att de aldrig överhuvudtaget pratade om människors utsatthet när de gör sina riskaffärer i fonder och aktier. Det behövs en nyordning och stark reglering för att inte marknadsekonomin ska kollapsa nu och i framtiden. Det måste bli slut med äckligt stötande bonusar som inte leder till annat än kortsiktiga affärer som inte riskerar att drabba dem själva utan bara oss småsparare. Vilket de tycks ge blanka fan i.


Annika skrattar nog hela vägen till banken

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bankrånare « Haväng said, on 15 november 2008 at 20:32

    […] herrgård med bara 1.20% i ränta. Vi bankrånare, jag menar bankchefer, kan själva välja vilken ränta vi vill ha. Hur det känns att bli hatad av svenska folket? Ha ha, det är jag gärna på min yacht […]


Kommentera

