Haväng

Köpa cigg

Posted in Hälsa by Jonas on 20 oktober 2008

På väg till Apoteket på Ringvägen nyss blev jag hejdad av en tjej i sjuttonårsåldern. Hon kom ganska nära och frågade om jag kunde köpa ut cigaretter åt henne samtidigt som hon nickade mot en tobaksaffär intill. Spontant tänkte jag att ja, det kan jag väl göra. På min tid kunde jag köpa mina egna cigg när jag var tretton år. Men självlart sa jag nej och fick trots allt ett litet leende tillbaka. Jag väntade bara på att ett dolt tv-team skulle komma fram och ställa några frågor om langning, men så skedde inte. Och jag fortsatte min promenad med gott samvete.


Inte så sexigt som det ser ut

Tagged with: , ,

Kommentera

