Haväng

Revbensspjäll

Posted in Hälsa by Jonas on 20 oktober 2008

Febern är nästan väck, men nysningarna är katastofalt täta och kraftiga. Jag är tämligen säker på att några revben kommer att krasa inom de närmsta nysningarna. Fy satan vad ont det gör. Jag har nog nyst 200 gånger idag och varje gång jag känner kittlingarna i näsan gör jag korstecken. Ja, jag är ateist, men hoppet är det sista som överger människan sägs det. Jag orkar verkligen inte med en nysning till. Det känns som om ryggraden går av. Tips någon?

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk Forster said, on 21 oktober 2008 at 0:00

    Jag kan framkalla nysningar genom att knipa på ett speciellt ställe på näsan. Men jag har fortfarande inte kommit på nåt knep att göra det motsatta.
    Men jag antar att det bästa är att bar låta skräpet komma ut, för det är inte bra att hejda sina nysningar??


Kommentera

