Haväng

Farbror Jonas

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 25 oktober 2008

Har sippat på en whiskypinne ikväll och funderat över livet. Hur jag t.ex. hamnade i Stockholm när jag älskar Göteborg. Och varför jag aldrig fick förmånen att få barn. Men jag är inte bitter. Jag har heller inga kristna ok som plågar mig. Jag gräms mer för min fd sambos skull som inte kunde få barn med anledning av klamydia i tonåren. Jag kan inte närmare gå in på det, men plågsamt är det. Det hade varit roligt att få vara pappa när jag var 30. Ja, så depressiv har jag varit, men inte så att jag tänkt skjuta mig. Tvärtom älskar jag livet och tror inte på att blunda för det som är svart och som har varit. Nu ska jag fortsätta kurera förkylningen, som vägrar ge med sig, med ännu en whiskypinne. Sen godnatt!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. BountyLady said, on 26 oktober 2008 at 0:11

    Men duuu – karlar kan ju bli föräldrar hur längen som helst!
    Å du är ju inte gammal än!

    Det är vi kvinns som har svårare med åldern.
    Jag funderar i sammma tankar som dej – varför blev det inte så?

  2. Frk Forster said, on 26 oktober 2008 at 0:45

    Inte sörja, även om jag förstår dina känslor. En variant till egna barn är att träffa en kvinna/man som redan har barn och som du kan knyta an till. Så har min gubbe gjort och det funkar alldeles förträffligt. Blod är inte alltid tjockare än vatten.

    Kram på dig!


Kommentera

