Haväng

Dansband

Posted in Media by Jonas on 01 november 2008

Råkade zappa förbi Tv1 där nån dansbandstävling pågår. Jag borde bara zappat vidare, men fastnade med öppen mun när ett skitband som heter typ Lars-Kristers spelade Purple Rain. Vilket fruktansvärt trams. Den i min bekantskap som säger att dansbandsmusik är bra säger jag upp bekantskapen med här och nu. Dansbandsmusik görs av misslyckade musiker och sångare som istället för att gå kurser på Samhall terroriserar normala musiköron med sin dynga. Och de som dansar och gillar skiten borde förpassas ur landet då de med sin otroligt dåliga smak visat att de har lägre smak/intelligens än vad som är försvarbart. Ni som gillar skiten är bara lantiser som också tror på UFON, spöken, spågummor och monarkin.

Tagged with: ,

14 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lilalili said, on 01 november 2008 at 22:26

    Liknar en fågelholk just nu och har absolut inga kommentarer till det här! Trodde inte det fanns! //Nu blev det nästan en kommentar ändå 😉
    Kramis

  2. BountyLady said, on 02 november 2008 at 1:03

    Woooooouuuu…
    Nu menar du väl ändå inte allvar???

    Dansbandsmusik är ju det närmanste vi kommer svensk musik…
    Inte för att jag älskar den musikstajlen, men är dock uppväxt med föräldrar som superdiggde Flamingokvintetten å Thorleifs… 😉

    Men misslyckade musiker???
    Så du menar alltså att det inte ens spritter i lilltån när Kurt-Ivans kör igång???
    😉

  3. BountyLady said, on 02 november 2008 at 1:04

    Får föresten kalla kårar av obehag ( typ som när man sitter i tandläkarstolen) när jag tittar på bilden på de där sk männen i perukerna.
    Vomerar i fontäner!

  4. Jonas said, on 02 november 2008 at 9:38

    Dansbandsmusik är bland det värsta jag vet av alla musikstilar. Det är musik för trailertrash, punkt. 😉

  5. BountyLady said, on 02 november 2008 at 10:20

    😉
    Asgarvar…

    Själv kan jag bli glad av att höra en dansbandslåt – någon gång ibland, men inte en hel skiva..
    🙂

  6. anki/ barbakvinna said, on 04 november 2008 at 16:00

    *asg* jag är lantis enligt syrran och jag tror på spöken ibland men inte på ufo. Däremot tycket jag att dansbandsmusik kan va ufo och få folk till att bete sig ufo. Helt plötsligt så är det ok att stå och hålla om nån pga ufomusik..

    Tacka vet jag disco..

  7. Graffe said, on 30 november 2008 at 2:07

    jag gilalr inte alls dansband men larz kristerz är riktigt sköna, dock inte musiken dom spelar. alla andra dansband kan lägga ner .
    men får man fråga vad du lyssnar på.. ?

  8. Jonas said, on 30 november 2008 at 2:31

    Graffe; jag är allätare av musik, men får utslag av simpel dansbands- och countrymusik. Lyssnar annrs gärna på bland annat Springsteen, Steely Dan, Motown, klassiskt och melodiös jazz. Min musiksmak är ganska bred.

  9. susannejohansson said, on 04 december 2008 at 10:34

    Dansbandsmusik = taktfast städmusik. Perfekt till dammsugning – å så slipper man höra de banala texterna 🙂

  10. PELLE said, on 20 december 2008 at 22:09

    HEJ NI SOM INTE TÅL ATT LYSSNA PÅ BRA MUSIK SOM DANSBAND ÄR VÄL UFON SJÄLVA SOM NÅGON SKRIVER NI BEHÖVER INTE LYSSNA SÅ ENKELT ÄR DET JU BARA

  11. Elle said, on 21 december 2008 at 10:12

    Okej… Lantisar och UFO.n va det ja….
    Jag är 26 år gammal, bor så centralt det bara går i Göteborg (visserligen lantisar hela högen om man ska gå efter vad vissa andra tycker) och fullkomligt ÄLSKAR Lars-Kristerz!!!
    Jag är en musikälskare av rang och har en enorm, bred och gedigen samling plattor i min samling. Tillhör förövrigt även den tappra skaran som finns kvar som anser att brända skivor är doping, orginal is the shit!!!
    Har suttit (de lördagar jag varit hemma) klistrad framför tv.n kl. 20.00 och lett brett som en barnunge då Lars Kristerz dragit igång. INGEN kan säga att dom inte känner ett enormt välbehag dra igenom kroppen när dessa härliga människor sprider glädje på scen! Jag menar inte på något sätt att dom skall dra iväg på världsturné, det vet både dom och vi att det skulle floppa. Men i deras rätta miljö, i dansbandsvärlden, är dom the shit!!! :o) Trångsynt kanske?…. God jul!

  12. Orne Njufegårdh said, on 23 december 2008 at 12:01

    I am really sorry for you.
    Who are you on your high heals to judge other people on that arrogant manners.
    To write such S.H.I.T in publick you must live in Ostermalm in Stockholm i suppose.
    Look in the mirror and you will se what a sad story you are.

  13. Jonas said, on 23 december 2008 at 18:15

    Någon som hete Orne Njufegårdh borde kunna skriva på svenska. Och vad gäller mina höga klackar så är de inte särskilt höga. Jag är bara längre, smartare och betydligt mer insatt i vad som är god smak inom musikgenren. God Jul! 😉

  14. Laila said, on 02 mars 2009 at 14:49

    Jag reagerade som du när jag hörde Purple Rain spelas i nån jäkla bugg-takt och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen! OK att det finns folk som gillar dansband, men de där dansbanden kan väl hålla sig till att spela dansbandslåtar då!!! Vad blir nästa steg? ”Love Hurts” i nåt käckt upp-tempo med durklang?
    Jag ryyyser!


Lämna en kommentar