Haväng

Vinna och försvinna

Posted in Allmänt by Jonas on 11 november 2008

Restaurangen var knökfull när den svenske kocken plötsligt tog av sig sitt förkläde och gick. ”Vi har varken sett eller hört av honom sedan dess”, säger krögaren Hanne Pagh på krogen Kronborg Havbad, till Helsingör Dagblad.

Mannen fick telefonsamtal, från sonen, mitt under matlagningen, som berättade att han och pappan vunnit 17 miljoner på hästar. Ett större sällskap som väntade på mat fick vänta förgäves då kocken bara drog.

Vad skulle du göra om du var på jobbet och fick ett samtal om att du vunnit 17 miljoner? Skulle du bara parkera bussen vid vägkanten och lämna passagerarna? Skulle du släcka ned din dataskärm och bara gå? Eller skulle du rent av stanna kvar bara för att njuta av dina kollegors dreglande avundsjuka?

Tagged with:

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lilalili said, on 12 november 2008 at 11:29

    va tråkigt att det krånglade! Jag tror inte det beror på reklamen, men jag ska se över den – ändå! Många på blogg.se hade tydligen problem igår.
    Hoppas din dag blir bra trots det grå som finns runt oss.
    Kramis

  2. anki/ barbakvinna said, on 13 november 2008 at 8:25

    jag skulle njuta av avundsjukan *asg* sen skulle jag bjuda på värst lunchen. Givetvis taxi tillbaka..

    Eller middag förresten annars är risken att jag skulle bli onykter på jobbet och det är inte riktigt jag helt enkelt.

  3. Ninja said, on 16 november 2008 at 1:16

    Jadu vad skulle man ha gjort?


Kommentera

