Haväng

Legalt svindleri

Posted in Samhälle by Jonas on 13 november 2008

Jag vill inte uppvigla till uppror med blodsutgjutelser, men det kokar inom mig när jag läser om Nordeas frikostiga pensionsavtal. Det är så horribelt att jag förstår om ”svensson” bara skakar på huvudet och går vidare. Det är så vansinnigt att man saknar ord och kraft till handling. Och det ska bankernas styrelser vara jävligt tacksamma för. Men risken är att det snart brister totalt hos aktieägare och allmänhet och då kanske Stockholms blodbad framstår som en simpel blodfläck i Gamla Stan.


Nordeas VD Christan Clausen värd
150 miljoner?         Foto: Scanpix

Tagged with: , ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Annemi-Flen!! said, on 14 november 2008 at 11:51

    Du har ju halva Sverige som läser din härliga sida ….. för f…..n – starta ett uppror!! Jag menar hur ska vi vanliga meniga få någon som helst förstroende för våra s.k .viktiga högavlönade på banken! Säger jag som själv jobbat i sån miljö för skitlön och fick kämpa för varje krona. Nä nu får det vara nog…. Jag kommer till ”blodbadet”….


Kommentera

