Haväng

Bankrånare

Posted in Samhälle by Jonas on 15 november 2008

Jag ska sadla om och bli bankrånare. Dock inte med pickadoll och maskering. Nej, jag ska göra som den nya tidens bankrånare. Klä mig i kostym och le in i kamerorna och presentera mig som bankchef. Att jag inte har några som helst kvalifikationer kvittar. Jag har naturligtvis sett om mitt hus och skaffat mig en bonus och en fet lön som gör att jag får 150 000 000 om jag så bara jobbar i ett par år. Och mina bankkunder skiter jag högaktningsfullt i då de får skylla sig själva som inte bytt bank. Om att de måste sälja sina hus och bostadsrätter med förlust? Ja, vem bryr sig. Själv ska jag köpa en 800 kvadratmeter stor herrgård med bara 1.20% i ränta. Vi bankrånare, jag menar bankchefer, kan själva välja vilken ränta vi vill ha. Hur det känns att bli hatad av svenska folket? Ha ha, det är jag gärna på min yacht i Västindien.  Läs mer om andra moderna bankrånare här.

       
Dåtidens bankrånare                   Nutidens bankrånare

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. BountyLady said, on 19 november 2008 at 13:43

    Jaaa usch!
    Politiker och VD´s borde skämmas!
    Det finns liksom inge som helst rättvisa i detta alls.

    Vad är det dom gör för prestationer som skulle vara värd dessa pengar de får i fallskärm?
    Inga andra eller annorlunda än någon annan människa!

    Störta skiten – Låt dem hoppa UTAN fallskärm!
    Låt dessa kräk få leva som vi vanliga gör…

    ha det gottis!


Kommentera

