Haväng

Fågelmat

Posted in Djur by Jonas on 23 november 2008

Snön och kylan har slagit till i Stockholm. Glöm inte att hänga ut fågelmat till våra små bevingade vänner. Frys gärna ned osaltat smör blandat med nötter och lägg i en tom talgpåse.


  Blåmes

Tagged with: ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lilalili said, on 24 november 2008 at 13:20

    Tack för fågelmattipset!
    Jag har äntligen köpt min drömkamera, nu ska jag bara lära mig att hantera den oxå 😉
    Ha en skön måndag! Kramis

  2. Laila said, on 24 november 2008 at 22:00

    Åh han (eller om det är en hon?) är så söööt!! Mina pippiar får solrosfrön under buxbomsbusken och det är full trafik varje dag, utom mitt på dagen när de har siesta. Mellan varje tugga måste de flyga fem meter åt andra hållet och sätta sig i äppleträdet och kolla läget, innan det är dags för nästa dykning!

    Jag hade en blåmes i händerna en gång, som flugit emot fönstret. Jag gick omkring med den tills den kvicknat till och kunde flyga upp till en liten gren, bara 1½ meter ovanför marken. Där satt den sedan och sjöng en stump o jag kunde klappa den på huvudet med lillfingret! Det var magiskt! När den en stund senare flög upp till en högre gren ansåg jag den vara fullt återställd och kunde gå därifrån.

  3. Lallis said, on 25 november 2008 at 0:36

    Vilken fin bild:) Och ja, även här i Örebro behövs det och i morgon ska pippina få lite mat av mig.
    Fin blogg du har!
    /Lallis


Kommentera

