Haväng

Hälsning till Päivi

Posted in Media by Jonas on 07 december 2008

Ramlade över denna sång och så många minnen kom tillbaka. När denna låten var ny jobbade mitt ex, Päivi, på fiskeriverkets forskningsfartyg Argos och var borta i veckor. Men så ringde hon en natt långt ute från havet via satellittelefon och bad mig att lyssna efter denna låten. Jag hade aldrig tidigare hört talat om Nelly Furtado, men gillade vad jag hörde. Var du än är i världen, Päivi, hoppas jag du hör låten igen. Päivi lämnade nämligen Sverige för några år sedan och är sedan dess någonstans i Sydamerika eller Västindien. Ingen vet var. Men hoppas du mår bra.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Päivi said, on 23 september 2009 at 22:00

    Hej Jonas! Kul att du mindes låten. Jag gillar Furtado. Jag befinner mig nu i USA, i Florida närmare bestämt. Jag jobbar på mitt green card. Tills dess så nöjer jag mig med att segla vilket jag satsat stenhårt på och börjar bli riktigt duktig nu. Min nuvarande har en segelbåt och vi deltar i regattor som vi mestadels har vunnit. Jag tävlar också med tjejerna på Melbourne Yacht Club med lite mindre segelbåtar. Det är mycket att lära…if you can´t tie a knot, you have to tie a lot! Du får ha det så bra vännen. Kram Päivi


Kommentera

