Haväng

Socialbidrag till pokerspel

Posted in Samhälle by Jonas on 07 december 2008

Jim Ruth nekades socialbidrag då socialtjänsten funnit att han spelat nätpoker och kammat hem en nätt vinst på 2167 kronor. Jim Rith beklagar sig nu i Aftonbladet och menar att han är felaktigt behandlad. Men hallå, Jim. Hur f*n är du funtad om du spelar poker för skattepengar som du fått för att klara ditt uppehälle? Om du har råd att spela poker ska du inte ha en krona av mina pengar och definitivt inte min sympati.

Tagged with: ,

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk Forster said, on 07 december 2008 at 16:19

    Nä, det låter ganska märkligt att dessutom våga satsa halva sitt aktivitetsstöd på pokerspel när man har så låg inkomst.

  2. Frk Forster said, on 07 december 2008 at 16:25

    Fast å andra sidan kan sånt beteende bero på att man redan gett upp hoppet om ett bättre liv. Det är trist, oavsett orsak, när det gäller så unga människor.

  3. Jonas said, on 07 december 2008 at 17:29

    Mm, med så lite pengar kan man nästan förstå att han i ren desperation försöker vinna lite. Tyvärr är nog inte oddsen så goda.

  4. lilalili said, on 08 december 2008 at 9:33

    jag ser det ungefär så här…han får göra precis vad han vill med pengarna…men all vinst måste ju räknas som en inkomst och då ska han ju ha det mindre naturligtvis. Jobbar jag övertid och får extra mycket lön får jag ju lägre hjälp till annat…Det är kanske bättre han eldar upp sina pengar – då får han ju värme för dem!
    Ha en bra vecka!
    Kramis

  5. Maud said, on 12 december 2008 at 17:35

    Det jag undrar var att hur han tänkte när han kontaktade pressen. ”Det är så himla orättvist, får det gå till så här i Sverige?” eller var det ”Att nu ska jag ha mina femton minuter”.
    Lite komiskt är det.


Kommentera

