Haväng

Stora kläder

Posted in Allmänt by Jonas on 08 december 2008

Jag är en man med viss pondus. Jag har i alla fall tyngden. Några skulle kalla det för övervikt, men jag föredrar att kallas för klassiskt sportig och elegant med en touch av några klädsamma extrakilon. Hur som helst är det inte helt lätt att hitta kläder som passar. I alla fall inte i Stockholms trendiga butiker. Frågar man efter större storlekar än Large, så blänger bara personalen på en och vänder på klacken. Nej, de vill inte att fullvuxna män och kvinnor ska visa sig i deras klädmärken. Så jag har mest köpt mina kläder på postorder eller i en butik i Göteborg, uppe på Kungsgatan. Men jag har inte hittat någon butik i Stockholm. Till idag. På Vasagatan såg jag i ögonvrån en Dressmanbutik med undertexten Living Large. Visserligen en Drassmanbutik, men de hade ett hyfsat urval med snygga skjortor, jackor och kavajer. Så nu ska jag skriva en önskelista, till mig själv, och sen köpa mig något snyggt till jul. Det är jag värd. Ty jag är måhända lite rund men ändå en go kille. Har ni tips på andra butiker i Stockholm som säljer snygga kläder i lite större storlekar får ni gärna tipsa mig.


Lassgård har pondus och klär sig snyggt och ledigt. Helt i min stil.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. kjell said, on 03 juli 2009 at 18:59

    Hej!
    Vad heter butiken på Kungsgatan i Gbg? Är i skriande behov av att handla lite fräscht till alla mina kilon och Dressman i all ära, men sällan har dom mer än XXXL.

  2. Jonas said, on 04 juli 2009 at 8:34

    Hej!

    Minns inte vad butiken heter/hette. Har inte varit där på flera år nu så jag vet inte om den ligger kvar. Men den låg på vänster sida på Kungsgatan om du går från Domkyrkan. Hoppas du hittar.


Kommentera

