Haväng

Var är solen?

Posted in Väder by Jonas on 14 december 2008

Den här hösten/vintern har hittills varit katastrofalt fattig på sol och vackra dagar. Det har egentligen bara funnits nyanser av grått. Jag som normalt inte gillar snö i stan vill nu ha lite vit knarrande snö under skosulorna, fem grader kallt, blå himmel och solsken. Jag skulle vilja säga som i filmen som bygger på en känd genarationsroman; ”Men tjena Solen, det var länge sen”.

Vad heter filmen?

Tagged with: , ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lilalili said, on 14 december 2008 at 12:46

    Grattis! Du har fått ytterligare en utmärkelse inne på min blogg…bara för jag gillar din blogg så mycket!
    Kramis

  2. Jonas said, on 14 december 2008 at 16:10

    Tack, lilalili! Det var mycket snällt av dig! 🙂

  3. Eva-Lena said, on 15 december 2008 at 7:17

    Kan det möjligtvis vara Lundells ”Jack” du syftar på ;)?

    Jaaaaa, blir snart tokig om jag inte får se lite blå himmel och sol, gärna med snö under fötter och tassar… Snälla tomten, jag lovar att vara snäll!!!

  4. Jonas said, on 15 december 2008 at 17:35

    Visst är det Jack som för övrigt spelas av en rätt pårökt Kjell Begqvist. Bra Sis! Och idag sken solen för första gången på länge över Tjockhult, så vi passade på att ta en promenad genom Gamla Stan och utmed Skeppsbron med solens strålar i våra ansikten. Det var sannerligen gott bränsle för själen. 🙂


Kommentera

