Haväng

Jansons Frestelse

Posted in Mat och dryck by Jonas on 16 december 2008

Jag är inte mycket för julmat, men vill ha sill, skinka och janssons frestelse. Janssons Frestelse är nog favoriten och som jag bara brukar äta under julen. Är det någon som har ett riktigt gott recept på Janssons får ni gärna tipsa.

Tagged with: ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva-Lena said, on 17 december 2008 at 8:57

    Annars kan du ju alltid komma ner hit och äta Jansons 🙂

    Kram Sis

  2. Annemi-Flen!! said, on 18 december 2008 at 15:35

    Mmm, Jansson – ett måste på julbordet! Sant. Enklast är godast. Strimlad potatis och lök varvas. Snåla sedan INTE med ansiovis! Spadet från ansiovisen skall med samt förståss riktig vispgrädde. Min dotter Helen i Göteborg godtar inte någon sk matlagningsgrädde eller lättis och jag håller med. Riktig grädde skall det vara….. GOD JUL

  3. Fredrik said, on 18 december 2008 at 17:13

    Ha gärna i lite Västerbotten ost! Gör under med Jansson!

  4. Jonas said, on 18 december 2008 at 17:50

    Tack för tipsen. Självklart riktig grädde och jag ska absolut prova med Västerbottenost. Det har jag inte testat tidigare.


Kommentera

