Haväng

Countdown

Posted in Allmänt by Jonas on 22 december 2008

Nu är det nedräkning. Inte till julafton för den är ointressant för mig, men till min ledighet. Det ska bli ofantligt skönt att komma ned i varv och få pyssla med de saker som jag annars inte hunnit med. Jag ska vara ledig till den 12 januari och har inga måsten alls inplanerade. Kanske tur det för idag betalade jag räkningarna och det blev inte många korvören över. Mitt lån läggs inte om förrän i mitten av mars så jag får duktigt betala 6.09% i ränta till dess. Förhoppningsvis är räntan då nere under 3% och då binder jag lånet. No more worries. Men med min tur i livet har väl räntan vänt uppåt igen i mars. Pessimistens klagan. Ja, ni hör att det är Grinchen i mig som kommer till tals så här dan före dan före dopparedan. By the way lär det inte bli något doppa heller. Men det ska bli skönt att bara få vara ledig!

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. anki/ barbakvinna said, on 22 december 2008 at 23:21

    doppa *asg* menar du vörtbröd och skinkdopp eller menar du ett rejält hmmm doppa….

  2. Jonas said, on 22 december 2008 at 23:39

    Det lämnar jag åt läsarnas fantasi, men doppat vörtbröd har jag aldrig tyckt om…

  3. Linda said, on 23 december 2008 at 7:29

    Hello!

    Jag tycker du ska göra som vi, fixa en fin plastgran.

    Kram kram

  4. Jonas said, on 23 december 2008 at 18:24

    Linda; du är ångest. Varje gång jag ser en kommentar från dig här får jag ont i hjärtat. Du är mitt dåliga samvete. Jag borde ha tagit mig tid att leka med dig, men tiden bara går. Jag looooovar att skärpa mig 2009. Hälsa Joppe! Och ingen plastgran kommer innanför min dörr. Inte heller någon äkta. Det enda julliknande jag har är en röd gardinkappa i köket. God Jul och dussintalet kramar!


Kommentera

