Haväng

På bussen i morse

Posted in Allmänt by Jonas on 23 december 2008

Jag vaknade av egen kraft redan vid sexsnåret i morse och bestämde mig för att åka till jobbet och rensa undan lite ärenden innan semestern. Nere på busshållplatsen vid Gotlandsgatan står en buss med varningsblinkers, men jag har tur då det kommer en ny precis som jag kommer fram. Vid nästa hållplats på Renstiernasgatan kliver en kvinna på som tydligt visar att hon fryser genom att slå sig över armarna och axlarna och upprepat säga brrr. Hon ställer sig jämte en kvinna intill mig ochg följande dialog utspelar sig:

Frusen kvinna- Fy vad kallt!
Andra kvinnan- Jo.
Frusen kvinna- Jag är iskall.
Andra kvinnan- Ja, den tidigare bussen gick sönder.
Frusen kvinna- Det ska bli skönt att komma till jobbet och värmen, eller hur?
Andra kvinnan- Jo…
Frusen kvinna- Ska du vara ledig i jul?
Andra kvinnan- Eh, ja, till nyår i alla fall.
Frusen kvinna- Du måste ta hand om dig, vännen!
Andra kvinnan- Eh, jo det ska jag. Bara vila i jul.
Frusen kvinna- Vad skönt, jag med. Här ska jag av! (Slussen) God jul och hälsa familjen!

Nu kom en tredje kvinna fram som suttit på sätet bakom mig.

Tredje kvinnan- Hej xx! Ville inte störa dig när du pratade med din väninna.
Andra kvinnan- Väninna? Jag har aldrig sett henne förut!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lilalili said, on 23 december 2008 at 20:24

    Ha en riktigt skön Semester!!!…o en God Jul oxå!
    Kramis

  2. Jonas said, on 23 december 2008 at 20:35

    Tack! Och ha en fin jul och god fortsättning du med! Kram!


Kommentera

