Haväng

Återföreningen

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 30 december 2008

Så har jag då återsett och försonats med min far. Det känns bra. Mycket bra. Innan jag gick hemifrån var jag ganska orolig i själen. Hjärtat slog något snabbare än normalt och jag funderade mycket över hur det skulle komma att bli. Hur skulle han se ut? Skulle han vara klar i skallen? Skulle vi börja älta gammal skit? Hm. Det blev inte alls jobbigt. Han såg jäkligt trött ut, men var ändå fräsch. Omhändertagandet på Ersta hospice verkar vara suveränt och sköterskorna som tog emot mig var väldigt trevliga. Vi började omedelbart konversera, jag och farsan, och han var helt klar i skallen trots morfin och annat. Jag mindes råden från er och berättade bland annat om världsläget. Särskilt om Israels bombningar i Gaza. Resten kom av sig självt. Vi pratade och pratade och jag glömde nästan av tiden, men märkte att han var mycket trött. Innan jag gick, med löfte om att hälsa på honom igen imorgon eller på torsdag, sa han att han inte har ångest över att gå bort. Han var nöjd och även om han inte är religiös så hoppas han få se sina tidigare hundar på andra sidan. Det kändes bra.  

Tagged with: ,

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk Forster said, on 30 december 2008 at 18:43

    Så skönt, nu känns det väl lättare för både honom och dig. *kram*

  2. Simson said, on 30 december 2008 at 20:48

    Det låter som att det gått över förväntan bra för er båda! Vad skönt! Måste kännas mycket lättare för er båda.

    Jag håller med far din! Jag hoppas att jag också återser min älskade Simson när jag kommer över. Han som hållit mig vid liv så här långt! Jag är heller inte religös men agnostiker så något finns. Skyddsänglar är jag övertygad om finns. Även levande. Vissa kommer in i ens liv av en anledning. Simson hade en uppgift.

    Jösses vad jag svamlar ut i din blogg men det slår an en stark sträng hos mig.

    Kram!

  3. Eva-Lena said, on 30 december 2008 at 21:32

    Förstår att det var oroligt innan och att det nu känns skönt och kanske rent av befriande. Glad för er!

    Kram Sis

  4. Laila said, on 31 december 2008 at 15:40

    Ja det måste vara en lättnad att kunna få chansen till att återknyta kontakten innan det blev försent. Ta tillvara på de här stunderna som ges, de blir till fina minnen för dig och jag är säker på att det gör den sista tiden ljusare för din far.

  5. Annemi-Flen!! said, on 01 januari 2009 at 13:15

    Varmt o fint skrivet. Jag blev överväldigad för din/er skull och allt känns säkert fint för dig och honom nu. Gott Nytt År!


Kommentera

