Haväng

Jag försöker se

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 03 januari 2009

Jag försöker se och lyssna på teve, på radio och läsa tidningar. Men vad som sägs går inte riktigt in. Det flimrar bara förbi ord och siluetter som inte betyder något. Jag tänker hela tiden på att telefonen ska ringa och att någon i andra änden ska säga att min far somnat in. Jag har inte pratat klart med honom. Häromdagen satt jag i fem timmar hos honom och vi pratade oavbrutet. En hel del hade jag redan hört, men var värt att höra igen. En del var nytt och intressant och skapade nya frågor som jag vill ha svar på. Även om han skulle somna in ikväll, så tröstar jag mig med att sjuksköterskorna på Ersta hospice är underbara. Min far har stort förtroende för Erika som tar sig tid att sitta och prata med honom när han emellanåt får ångest eller bara vill prata en stund för att skingra tankarna. Men han drar sig för att be om hjälp när han känner sig nere då han ”inte vill störa personalen”. Vi ska försöka ordna så att vi kan ta med en av min systers hundar, Nova, så att han en sista gång får krama en hund och få sig en blöt borderterriernos på kinden. Hundar har alltid varit hans liv. Erika skulle försöka ordna ett tillstånd av chefsläkaren. Bättre avslut kan han inte få.

novabengalleri

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 03 januari 2009 at 9:00

    Jag är glad att du och din pappa fått möjligheten att åter knyta an till varandra. Och jag hoppas att ni får ta dit Nova, det vore ju fantastiskt om han fick den möjligheten.
    Kramar
    Eva, Mojje & Busan


Kommentera

