Haväng

Kyla och snö

Posted in Väder by Jonas on 05 januari 2009

Idag på morgonen har Malmö, Göteborg och Stockholm cirka -10 grader kallt ute. Abisko har det varmast i landet med cirka -2.8 grader. Arjeplog har runt -3.5. Abisko och Arjeplog ligger väl norr om norr och ska väl ha -40 grader kallt om vi har -10 i Tjockhult?! Så var det i alla fall förr vill jag minnas. Hur som helst kan jag leva med -10 grader så länge jag inte åker vespa eller cyklar och så länge det inte blåser allt för mycket. Vi har haft några riktigt fina dagar här i Stockholm med klart och soligt väder. Hammarbybacken med sina imponerande 88 möh (!) är preparerad och lockar åksugna. Trottoarerna är relativt halkfria och det är egentligen som gjort för att vara ute och fotografera, ledig som jag är, men med farsan väntandes på Godot på Ersta har jag ingen inspiration. Ska ändå försöka ta några bilder på vägen när jag går upp och besöker honom i eftermiddag. Annars kan ni se fina vinterbilder i min systers fotoblogg. Obs! Hennes bilder är alltid klickbara för större format.

p3020002
Hemma på min gata

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva-Lena said, on 05 januari 2009 at 20:38

    Javisst, har vi haft fina dagar, men som sagt svårt att njuta fullt ut när det är som det är.. Syns i morgon!

    Kram Sis

  2. Jonas said, on 05 januari 2009 at 21:15

    Det blev inga bilder idag heller. Var ute och promenerade innan jag gick upp till farsan, men inspirationen infann sig inte idag heller och dessutom var jag rädd att förfrysa fingrarna om jag tagit av mig handskarna. C ya!


Kommentera

