Haväng

En bortkastad dag

Posted in Media by Jonas on 26 januari 2009

Dagen såg ljus ut när jag vaknade i morse. Inte bokstavligt då molnen har hängt tunga över Sthlm i en vecka nu, men rent planeringsmässigt såg det bra ut. Jag hade koll på hur jag skulle prioritera mina arbetsuppgifter och vilka samtal jag behövde klara av. Men så var det det där med biljettsläppet till Springsteen klockan 10.00… Precis då i den stunden sprack mitt upplagda schema. Strul med biljettsajten är bara förnamnet. Naturligtvis kraschade sajten om och om igen, men desperat satt jag ändå och klickade på ”boka biljett” trots att jag bara fick till svar att ”ett fel har uppstått”. Timmarna gick och jag fick inget annat vettigt gjort. En kollega lyckades dock ramla in rätt och fick tag på fem ståplatser till sig och sina vänner. Jag fortsatte kämpa och till sist fick jag tag på två ståplatsbiljetter. Jag fyllde i alla nödvändiga uppgifter och kände mig nöjd, tills jag blev utkastad… Där gav jag upp och svor på att aldrig någonsin beställa någon biljett från Eventim. De kan brinna i helvetet. De sista timmarna ägnade jag åt lite textredigering och annat småpyssel, men i stort sett känns hela dagen som waste of space. Men om någon har en eller flera ståplatsbiljetter över till den 5 juni så blir jag glad och tacksam. Ockrare göre sig dock inget besvär. Ni kan fara åt h-e. Jag tror jag behöver äta något nu…

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva-Lena said, on 26 januari 2009 at 19:02

    Hörde nyss att det fanns 2000 biljetter kvar till den 3:de spelningen? Förstår att frustrationen var minst sagt galet stor, håller en tumme fri till att du får tag på en biljett!
    Kram Sis

  2. Bettan said, on 26 januari 2009 at 19:58

    Jag håller med om att det är sjukt att träna 04.30 och helt plötsligt slog det mig att maken är nog rätt sjuk.
    För mig blir det ingen träning imorgon som tur är, nej jag menar otur, halsen har nu svullnat upp:)

  3. Jonas said, on 26 januari 2009 at 20:21

    🙂

  4. evamojje said, on 26 januari 2009 at 23:02

    *s* vissa dagar känns som om man springer i ett ekorrhjul som är placerat i en vindtunnel som det läcker in vatten …..Ja du förstår vad jag menar ibland går allt åt h-vete helt enkelt 😉

  5. Linda said, on 27 januari 2009 at 7:54

    Usch! jag förstår dig. Själv hade jag turen att Syster, Svåger och Far ville stå å köa utanför stadion sen söndag fm. Skickar en bild till dig om du inte har tur att få tag i biljett…

    En öl snart?

  6. Jonas said, on 27 januari 2009 at 18:14

    Eva; bra beskrivning på hur det kändes igår. Men idag känns det bättre igen. 😉

    Linda; jag är så fruktansvärt avis. Men skicka ingen bild. Skicka hellre en biljett. Eller ge den hellre till mig i handen när vi ses. Och vi ska inte bara dricka öl. Vi ska äta middag också. Snart. Kanske torsdag på Shamrock? 🙂

  7. Linda said, on 27 januari 2009 at 19:54

    Låtertoppentrevligt, men kan vi ses på nåt annat ställe? Försöker bryta gamla vanor… Nån annan pub att rekomendera?

    Ciao!

  8. Jonas said, on 27 januari 2009 at 20:51

    Soldaten Svejk klockan sex på torsdag?

    http://www.svejk.se/matsedel/matsedel.htm

    Eller vill du gå på Shanti?

    http://www.shanti.se/menyer.asp?iMenuId=2

    Andra förslag? Det är din middag, så du har rätt att välja/önska. Men fyrarätters på Ulla Winblad kan du fetglömma… 😉 Den får Joppe bjuda dig på.

  9. Linda said, on 28 januari 2009 at 8:51

    Båda låter trevligt, har iofs längtat efter indiskt ett bra tag nu. Men Svejk e ju sjuuukt gott. Svejk på torsdag kl 19? Ska handla en boll innan så ja hinner inte till 18.

    funkar? Ses isf i baren 😉

  10. Jonas said, on 28 januari 2009 at 18:48

    Sju blir bra. Och ta inte med nån j-a prickig badboll som du ska leka med bland alla matgäster. 😉 Ses i baren!

  11. Moa said, on 04 februari 2009 at 15:36

    Med risk för lynchning så jobbar jag på företaget som tog emot bokningar per telefon. 🙂 Jag själv tog inte emot samtalen men hörde siffrorna nyligen.

    Under första dagen kom det 1,5 miljoner samtal. Om Telia inte satt in överbelastningsskydd hade hela Sveriges telefoni slagits ut. Jag antar att belastningen på webbplatsen var liknande.

    Med andra ord The Boss är gigantisk och sjukt många vill se honom… Hoppas att du får tag i biljetter ändå Jonas!


Kommentera

