Haväng

Överparfymerade damer

Posted in Allmänt by Jonas on 27 januari 2009

I morse var jag uppe med tuppen och tog bussen till jobbet redan halv sju. Hade ju lite att ta igen från gårdagen. På bussen var bara jag och ett tiotal andra okristliga södermalmsbor. På Renstjernasgatan klev en kvinna ombord, cirka 40+, och som satte sig på sätet intill mig. När bussen åkt cirka femtio meter höll jag på att kvävas. Kvinnan intill mig hade duschat i stark parfym. Det var outhärdligt och jag var tvungen att resa mig. Jag gick och ställde mig vid dörrarna beredd att dra in frisk luft vid nästa hållplats. Vad är det som gör att vissa kvinnor överparfymerar? Jag fattar det inte, men hoppas att någon kvinna som läser detta kan ge mig en förklaring.

Tagged with:

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Linda said, on 27 januari 2009 at 19:53

    Det bodde en sån tant i huset där jag växte upp. Hon hade samma parfym i alla år. Jag tror att det är så att hon överdoserar för hon e så van vid doften själv…

    Nu när jag tänker efter kanske jag själv borde sluta med de där 2 extraspruten… :oS

  2. evamojje said, on 27 januari 2009 at 22:43

    Jag har själv råkat ut för det och det är vidrigt. Min enda förklaring är att dom enligt franska traditioner inte duschar så ofta utan använder talk för att stänga körtlarna och sedan parfym ovanpå det *s*.

  3. Jonas said, on 27 januari 2009 at 23:04

    Usch, det låter inte så fräscht. Tanken har slagit mig att de försöker dölja att de är odushade och försöker överkompensera genom att stinka parfym. Men jag är nog mest inne på att de har taskig uppfattning och verkligen tror att man ska badda hela kroppen i billiga parfymångor.

    Och Linda; jag har aldrig känt att du doftar för mycket parfym. Dina problem består av helt andra saker som vi kan prata om över middagen. Som att kaniner, blårävar och andra pälsdjur inte har kommit till jorden för att deras pälsar ska värma småfrusna södermalmstjejers nackar. 😉

  4. Linda said, on 28 januari 2009 at 8:48

    VA? Har de inte?!??

  5. BountyLady said, on 05 februari 2009 at 2:17

    Själv parfymerar jag mej ”mycket” på helger när det är party på G…
    På vardagar är det bara en duttelidutt här å där!
    Men för det mesta så är det eau naturell nu för tiden, då jg verkar ha blivit överkänslig mot många parfymer – vilket är trist då jag ju älskar edt dofter.

    Har du slutat komma in till mej å läsa föresten???
    bara undrar för jag hör så sällan ifrån dej nu för tiden.

    Haaa de gottis!


Kommentera

