Haväng

Thank god it´s friday

Posted in Allmänt, Mat och dryck by Jonas on 30 januari 2009

En helt vansinnigt rörig arbetsvecka är över. Ingenting blev som jag föresatt mig. Jag hade en plan i söndags och den kändes väl strukturerad och bra, men den sprack totalt. Jag har nog aldrig under mina nitton år (988 veckor) haft en mer splittrad arbetsvecka. Som max har jag jobbat femton minuter med en sak innan jag avbrutits av telefonsamtal, möten, kollegor som behöver hjälp, registervårdsproblem, mailfrågor från linjeverksamheten och tusen andra kringsaker. Allt som jag föresatt mig har jag fortfarande framför mig, så i nästa vecka ska jag stänga av telefonen, mailen och bara fokusera på att handlägga ärenden. Ingenting ska få komma ivägen. Men ovanför molnen finns alltid en sol. Igår träffade jag Linda, en tidigare kollega och god vän. Linda vann även det bloggpris som jag utlyste i juli. Så igår fick hon sitt pris, sent omsider, en middag på Soldaten Svejk. En väldigt härlig tjej med stor personlighet som jag önskar all lycka med allt hon företar sig i livet. Jag har försökt uppmuntra henne att starta en blogg då jag är säker på att hon skulle berika och roa många läsare, men vi får se. Hittills är hon tveksam. Tyvärr. Hur som helst är det fredag idag och det blir en skön avkopplande kväll med kycklingfilé och På Spåret.

Tagged with: ,

Kommentera

