Haväng

Liemannen rullar tummarna

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 06 februari 2009

Farsan lever och Ersta hospices personal är något förundrade. Värdena är väldigt låga men trots allt stabila. Han måste därför flyttas och igår deltog jag i ett möte med läkare, biståndshandläggare och socialsekreterare. Som det ser ut kan han få en placering på Katarinagården som ligger ett stenkast från Södersjukhuset och Skanstull. Hur som helst har personalen på Ersta hospice varit fantastiska och farsan gråter så fort han pratar om personalens goda omvårdnad. Jag kan bara instämma. Alla som jag mött under dessa veckor har varit underbara. Nu ska jag ordna med flytten och jag hoppas att han får uppleva en sista vår och kanske t.o.m. sommar. Han är en kämpe och före detta elitidrottsman, så det skulle inte förvåna mig om han mot alla odds firar midsommar även 2015. 🙂

far_11

Kommentera

