Haväng

En skön lördag

Posted in Allmänt, Mat och dryck by Jonas on 07 februari 2009

Vaknade vid nio och läste morgontidningarna. Brukar sen slösurfa, läsa bloggar och kanske spela lite dataspel, men idag hoppade jag in i duschen tidigt. Gick sen och källsorterade innan jag tog en skön promenad i surdimman på Södermalm. Det var inte alls fullt så hemskt som det såg ut när jag hissade upp persiennerna och stirrade in i ett grått tjockt dimtäcke eller som om någon gigantisk jätte lagt en blöt lovikavante över hela Stockholm. Jag promenerade i alla fall någon timma innan jag gick och köpte ett fång tulpaner som jag sen gick upp och placerade i en vas hos farsan.

Jag stannade bara någon timma då syrran skulle besöka honom lite senare och jag inte ville trötta ut honom. Väl hemma igen har jag snickrat ihop en krämig potatisgtratäng med vitlök och purjo som jag hade hoppats få bjuda syrran och hennes sambo på, men de har ännu inte hört av sig, så de har nog åkt direkt hem till Gnesta efter besöket hos farsan. Så nu sitter jag här alena med en massa potatisgratäng och lyssnar på Spotify. Har ingen aning vad jag ska hitta på ikväll, men jag kommer inte titta på nån förbaskad schlagerdynga. Hoppas någon ringer och tar mig ut på nån skön krog.

Usch vad min blogg har blivit tråkig. Kanske ska lägga ned den och istället satsa på en nischad blogg om politik och samhällsfrågor. Funderar… 😉


Potatisgratäng till syrran och Eva

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva-Lena said, on 07 februari 2009 at 17:38

    Mmm, den ser hemskt god ut måste jag ju erkänna :), men vi var hos far i 3 timmar! Länge sedan jag såg honom så pigg och vi skrattade tills han fick kramp i magen. Vi har gett honom en ny diagnos ”skrattsjukan” ;). Vi stannar till en annan gång….

    Sis & Co


Kommentera

