Haväng

Jag – schlageraktigt lågbegåvad?

Posted in Allmänt, Media by Jonas on 07 februari 2009

Zappade till ettan medan jag kollade på film för att få en uppfattning om melodifestivalens urval av låtar. Men som vanligt undrar jag om det bara är ett stort skämt. Lägre kvalitet av musik går väl knappast att hitta. Lyckligtvis råkade jag zappa in när Wadling sjöng en sång. Tyvärr var den utom tävlan men annars borde han ha vunnit. Alltså den tramsmusik, studioinspelad dussinmusik, som framförs är bara ämnad att tillfredsställa familjen Svensson som tondöva sitter i sina belånade IKEA-soffor och hejar på de som är sötast. Fatta att det inte går att tävla i musik! Inte ens musiker kan säga om en låt blir en hit eller inte. Och de som deltar i skiten tillhör avskrädet i branschen. De som säljer noll skivor. De ser bara Melodifestivalen som en desperat chans att komma tillbaka i något slags rampljus. Tramsskitdynga är vad det är.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 07 februari 2009 at 23:46

    Tittade själv inte på melodifestivalen, hörde däremot låtarna då min granne hade TVn på högt 😉
    Och det är ingenting för mig. Förr i det gamla formaten då var det kul. Då hade vi fest och satt och rackade ner på alla artister *L*. Men numera med alla dessa deltävlingar så har det totalt förlorat sin partystämpel 🙂

  2. Jonas said, on 08 februari 2009 at 9:02

    Ja, även om jag aldrig gillat eländet, så var det ändå lite feststämning när det bara gick en kväll. Tillbaka till den ordningen, sålla bort alla c-artister och sluta älta skiten i media sju månader om året. 😉

  3. evamojje said, on 10 februari 2009 at 23:15

    Upptäckte att det var riktigt kul att se melodifestivalen (repris) med ljudet avstängt *s* helt sanslöst roligt att se dom stappla runt med stomatol leenden iförda glittriga, åtsittande kläder 😉


Kommentera

