Haväng

Melodifestivalen ett skämt

Posted in Media by Jonas on 21 februari 2009

Ikväll bestämde jag mig för att se hela delspektaklet istället för att bara zappa och sen klaga. Men inte fasen blev det bättre. Allvarligt talat, hur kan svenska folket tycka att det här är kul? Patetiska låtar, patetiska texter och ett antal färglösa artister. Hur kul är det på en skala? För f*n Svensson, gå ut på krogen istället eller älska så det står härliga till. Kolla på en bra film eller läs en extra lång saga för barnen. Skippa melodifesivalskiten som inte gör någon musikmedveten människa glad. Själv kommer jag inte se skiten igen förrän om tidigast när Ebba Grön, Kajsa Grytt eller Freddie Wadling ställer upp.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 22 februari 2009 at 0:48

    Men hjälp jag hoppas verkligen att varken Ebba Grön, Kajsa Grytt eller Freddie Wadling ställer upp, någonsin. Jag skulle bli ruskigt besviken. Såg inte eländet. Var på middag med en kompis och det var helt schlager fritt. Tack och lov.
    //Eva

  2. Frk F said, on 22 februari 2009 at 8:29

    Jaaaa, jag håller med dig.
    Jag förstår fortfarande inte hur de har gjort när de valt vem som ska vara med. Igår kväll var musiken lamare än någonsin. Inte ens Vega och hennes kompis, båda tio år, tyckte det var särskilt intressant. Ändå var det de som propsade på att vi skulle titta.

    När två tioåringar väljer att hellre bläddra i nationalencyklopedin är the nottom bådd.

    Kvällens största behållning var alltså gottebordet som vi dukat fram.

  3. Eva-Lena said, on 22 februari 2009 at 11:26

    Jaaaa, fruktansvärt och på bästa sändningstid, skandal! Freddie Wadling var dock med i första avsnittet, vackert, rent och ensamt satt han på sin stol och framförde en sång som fick håret att resa sig i och tårarna att visa sig… Dock inte ett bidrag, utan bara som utfyllnad. Han får min röst om och om igen…

  4. cheski said, on 27 februari 2009 at 20:00

    Wadling ja. Han sitter väl på åken snart. http://nyheter24.se/noje/kandisar/144723-schlagerartist-gripen-for-knark


Kommentera

