Haväng

Tillbaka i verkligheten

Posted in Media by Jonas on 03 mars 2009

Äntligen online igen. 🙂

Är sjuk sedan i söndags. Har feber, snuva och hosta. Men idag orkade jag inte vara utan dator längre, så med fyra treo och en kraftansträngning promenerade jag till Skrapan och köpte mig en bärbar dator. Väl där höll jag på att svimma. Jag svettades kopiöst och fick en rethosteattack som heter duga. Men jag har i alla fall en fungerande dator nu. Nu gungar hela rummet och jag inser att borde gå till sängs igen. Godnatt.

Tagged with:

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva-Lena said, on 03 mars 2009 at 21:38

    Welcome back! Hoppas att du blir/är nöjd med det nya köpet och krya på dig!

    Kram Sis

  2. Frk F said, on 03 mars 2009 at 21:54

    Nämen titta! Samma dundermaskin som mig, och troligen samma dunderförkylning också. Den sistnämda var så seg att jag knappt vill tänka på det. Krya på dig-kram!

  3. evamojje said, on 04 mars 2009 at 14:56

    Hej Jonas,
    Kul att se att du är tillbaka 🙂 tråkigt att du är sjuk dock.
    Du måste berätta vad du tycker om datorn då jag ska köpa en ny i sommar.
    Jag har ju en Acer Aspire 3610 men tyvärr så har skärmen spruckit i ena gängan så jag kan numera inte stänga den, för då skulle den gå sönder helt. Så var försiktig med öppna och stänga.
    Kramar och tassar
    Eva, Mojje och Busan

  4. Jonas said, on 04 mars 2009 at 15:50

    Tack för krya-på-dig-hälsningar. De har hjälpt, men näsan är fortfarande igentäppt och hostan tar duktigt på krafterna. Är dock feberfri. Har suttit lite med nya datorn idag och den verkar superduper. Är lite ovan vid tangenterna, men det kommer väl. För övrigt är den grymt tyst för att inte säga ljudlös. Min gamla stationära dator lät ju som en dammsugare. Fjärrkontrollen är bra att ha dagar som dessa. Skönt att kunna stänga av musiken från sängen när man vill somna en stund. Jag har även testat att köra Far Cry 2, ett av de mest krävande spelen på marknaden och det var inga som helst problem. På det stora hela har jag nog köpt en riktigt bra dator som förhoppningsvis håller i ett par år.

  5. Linda said, on 04 mars 2009 at 19:20

    ÅH!

    Nu har vi nästan helt likadana datorer. Min ser ut som din fast med vit skärm, hon heter Uschula för hon e så fruktansvärt ful.
    Vad heter din?

    Puuussss

    Linda

  6. Jonas said, on 04 mars 2009 at 22:24

    Jag har inte döpt henne ännu, då vi inte känner varandra så väl. Men kanske det blir Linda för att hon är så söt. Eller Nova (min systers smällhöggravida Border) för att jag lider med henne så i denna stund.
    http://kimaneros.blogspot.com/2009/03/muminmamman.html

    Kyyyssss

    Jonas

  7. Linda said, on 05 mars 2009 at 18:27

    Åh, lyllo dig som fick en söt dator… Hon kan väl heta Linda Nova?

    Puss

  8. Jonas said, on 05 mars 2009 at 18:39

    Nja, det låter som ett riktigt dåligt porrnamn. 😉

  9. Linda said, on 06 mars 2009 at 17:52

    hahah, tja, det e kankse en porrdator 😉

  10. Jonas said, on 07 mars 2009 at 0:26

    Nej, det är ingen porrdator. Bara liiiite erotisk konst möjligtvis… 😉

  11. Linda said, on 07 mars 2009 at 9:45

    hahah, ja, porr…


Kommentera

